Výzva k záchraně AE News a pozvání k poslechu rádia dnes večer

Výzva k záchraně AE News a pozvání k poslechu rádia dnes večer

Výzva k záchraně AE News a pozvání k poslechu rádia dnes večer

Mám dnes na srdci dvě věci a protože nechci psát zbytečně dva články, dám to obojí do jednoho. Ta první věc se týká samotné existence našeho portálu a proto si dovolím tuto věc vzít jako první. Dnes došlo k zaúčtování příspěvků čtenářů z bankovních účtů za uplynulý týden, ale naše počítadlo se jen stěží přehouplo přes 50% cílové sumy, která je potřebná na zajištění provozu našeho portálu na měsíc srpen (august). A do konce měsíce zbývá jen 7 kalendářních dnů, a těch pracovních dokonce jen pět. Příspěvky tento měsíc jsou nejslabší za celé období, kdy financujeme provoz našeho projektu z příspěvků čtenářů a já mám pro tuto situaci vysvětlení. Je okurková sezóna, lidé jsou na dovolených, u moře, nebo u vody někde doma a u počítačů moc lidí nevysedává. Je tak logické, že priority našich čtenářů jsou teď momentálně jinde.

Náš projekt však přežívá z měsíce na měsíc, bez ohledu na dovolené nebo prázdniny. Doslova a do písmene, bez nadsázky. Bez podpory čtenářů nebude na zaplacení faktur a projekt AE News skončí. Je potom možné, že naši čtenáři se po prázdninách vrátí a místo AE News bude v prohlížeči jen chybová hláška o nenalezené stránce, resp. že server je offline. Nepřeháním, nechci vidět černě, ale jsem realista. Není mi příjemné (nikomu z nás v redakci) psát každý měsíc výzvy, a už vůbec ne psát tyto mimořádné výzvy, které jsou takřka zoufalým pokusem o záchranu projektu za pět minut dvanáct.

Lhostejnost je zabiják projektů, jako je ten náš. Každá částka pomáhá. A lhostejnost, že “beze mně se určitě obejdou”, je důvodem konce projektů. Při pohledu na výpisy vidíme, že nám pravidelně přispívají ti samí čtenáři a čtenářky  (kromě několika nových přispěvatelů) a to je velký závazek a patří jim obrovský dík. Ale vzhledem k počtu pravidelných čtenářů je zde prostor k tomu, abychom byli schopni potřebnou částku měsíčně vybírat, a to celkem bez problému a bez potřeby dodatečných výzev, jako je tato. Nepíšeme a netvoříme tento server pro sebe jako hobby, jsme tu pro Vás, pro naše čtenáře. Ať už jde o mne, nebo o Pozorovatelku či ostatní naše autory, je psaní o současné problematice našeho světa posláním. Snažíme se náš projekt odlišit od ostatních tím, že u nás publikujeme pouze autorskou tvorbu a nevěnujeme se přebírání článků z jiných webů. Garantujeme našim čtenářům v diskusích ochranu identity podle holandského mediálního zákona, snažíme se o rozšíření informačního rámce každého publikovaného článku kvalitní diskusí, kde netolerujeme trolly a spam. Pro zajištění našeho provozu se však bez finančních příspěvků čtenářů neobejdeme a museli bychom jinak svoji činnost ukončit.

Chtěl bych proto touto mimořádnou výzvou, sedm dnů před koncem měsíce, apelovat na všechny naše věrné čtenáře, pokud během horké letní dovolené zabrousí na náš server, aby během zbývajících sedmi dnů ještě zvážili příspěvek [zde] pro náš server a pomohli tak zachránit jeho existenci. Mnoho času nám nezbývá, situace je před koncem měsíce opravdu vážná.

Druhá věc je pozvánka: Dnes večer (24. 7. 2015) v 19:00h budu opět hostem na rádiu Svobodný Vysílač CS, opět bude i prostor pro posluchače a jejich telefonické a skypové dotazy. A opět se bude diskutovat na aktuální témata, takže pokud vás moje klábosení neotravuje, jste srdečně zváni.

Záznam pořadu:

2015-07-24 – Studio Kladno – Živě – Host vysílání šéfredaktor Aeronet.cz pan VK s možností interakce Vás posluchačů na telefon a Skype. Provází: Martin Dukát a Vladimír Kapal

Stream (spusťte přehrávač níže) anebo Download

-VK-

Šéfredaktor AE News

Print Friendly, PDF & Email
od nových od starých od palců
Upozornit na
Jana Karásková
Návštěvník
Jana Karásková

Dobrý den,
pan šéfredaktor mi při vysílání slíbil, že na web dá svůj článek o Boston Marathon Bombing, který publikoval před časem jinde. Ráda bych si ho přečetla, téma mne zajímá, komunikuji o něm i na fb ve skupině, která sbírá materiál o false-flag operaci a zveřejnuje petice proti zmanipulovanému soudnímu procesu a odsouzení Džochara Čarnajeva k trestu smrti. Na videu je vidět, že jeho batoh byl světlý, téměř bílý, a papiňák měl vybuchnout v černém. Přesto soudce, porota a dokonce obhajoba na to nedbala.

Administrator
Admin

Poděkování redakce

Za měsíc červenec se podařilo vybrat takřka celou cílovou částku na náš provoz, chybělo nějakých 90 EUR, které, jak doufáme, dorazí ještě v pondělí na bankovní účty od dárců, kteří nám poslali příspěvek ze svých účtů v pátek. Velké díky všem, kteří přispěli. Díky Vám a jenom díky Vám máme zajištěné prostředky na provoz AE News na celý měsíc srpen.

Velké díky především za to, že jste nerezignovali a nepodlehli jste dojmu, že bez Vaší pomoci se AE News obejde, protože máte dojem, že Váš příspěvek nic nezmění. Ale jak vidíte, změnil. Pomohli jste udržet náš projekt nad vodou. Máte kus svého srdce v našem projektu a můžete si říct, že pomáháte měnit svět, minimálně ten česko-slovenský, mediální.

Vaše podpora nám je závazkem, a proto věřím, že i za měsíc si budeme moci říct, že stále náš projekt žije, že ani tento měsíc na nás nezapomenete, a bude-li to jen trochu možné, i v srpnu zvážíte finanční příspěvek pro Aeronet, abychom i v září se tu mohli všichni scházet nad zajímavými články.

Za redakci AE News

-Administrator-

Robinho
Návštěvník
Robinho

Tento měsíc nám “teploměr” leze vzhůru pěkně pomalu :-(. Jak rychle se aktualizuje počítadlo s ohledem na platby z účtu na účet? Již jsem zaslal dva příspěvky, ale i po cca 2 dnech “teploměr” nestoupne v odpovídající částce. Má to nějaký důvod? Díky.

Administrator
Admin

Děkujeme velice za oba příspěvky. Co se týče příspěvků zaslaných na bankovní účty, dochází k jejich zaúčtování do teploměru vždy na konci týdne, obvykle v pátek, protože bankovní účty má na starosti paní Reichlerová, která nám dělá i účetnictví, ale ta pro nás pracuje jen dva dny v týdnu. Někdy to vyjde až na pondělí další týden. Naživo v reálu se do teploměru promítají jen platby zaslané na PayPal (ne úplně naživo, ale do 120 minut, kvůli ukládání webu do cache v browseru, protože cache se vyprazdňuje jednou za 2 hodiny). Pokud čtenáři budou na bankovních převodech podobně štědří jako byli dárci na PayPalu, tak věřím, že v pátek tu cílovou sumu dosáhneme a i další měsíc budeme mít zajištěné prostředky pro náš provoz. Máme na to ješte dva dny, takže si držíme palce.

Stormich
Návštěvník
Stormich

Tak nějak se mi zdá, že si posluchači spíš chtějí povídat než pokládat otázky. 🙂 A tak bych chtěl poprosit na tyto posluchače ať raději volí formu krátké stručné otázky, velice to pak kazí dojem poslechu. Díky 🙂

Kapsri
Návštěvník
Kapsri

Tak jsem ze skromne vyplaty prispel…snad to pomuze…

Administrator
Admin

Děkujeme za Váš příspěvek. Každá částka pomáhá a když každý přispěje podle svých možností, ve výsledku nám to velmi pomůže.

M
Návštěvník
M

Zdravím všechny.
Už 100EU jsem Vám tento měsíc poslal. Věřím, že jste poctiví lidé a velmi by mě mrzelo, kdyby jste skončili. Pokud bych se zmýlil, tak bych nejspíš už emigroval, ať se děje vůle boží.

Administrator
Admin

Ještě jednou velké díky za Váš mimořádně štědrý příspěvek. Je vidět, že našim věrným čtenářům opravdu není osud našeho serveru lhostejný. Důvěru čtenářů nezklameme.

sir
Návštěvník
sir

…z rádia: Nedá se očekávat, že by Turecko zasáhlo proti IS….aha, to jsem nevěděl, že už zasáhlo…:-) Kolik je v tomto rozhovoru budoucích omylů?

Administrator
Admin

Turecko nezasáhlo proti IS, ale proti Kurdům na území Sýrie. Původní informace o náletech na pozice IS byly už během dnešního dne zpochybněny i pozorovateli zahraničních médií uvnitř Sýrie. Vyplouvají na povrch informace, že nálety byly vedeny výhradně na pozice pešmergů, kurdských bojovníků. Kvůli tomu bylo svoláno i mimořádné zasedání NATO, které je zděšeno posledními kroky Ankary. Piloti tureckých vzdušných sil dostali podle všeho před náletem informaci, že budou bombardovat pozice IS, ale až po shození bomb druhý den zjistili z médií, že bombardovali kurdské pozice.

Nedá se očekávat, že by Erdogan nařídíl bombardování spojenců (IS) v boji proti Kurdům. Nesmíte taky věřit všemu, co vám řekne ČT nebo TV Nova.

BBC: In a statement on Monday, the YPG said: “Instead of targeting IS terrorists’ occupied positions, Turkish forces attack our defenders’ positions. We urge [the] Turkish leadership to halt this aggression and to follow international guidelines.”

http://www.bbc.com/news/world-europe-33675760

Vabio
Návštěvník
Vabio

Administrátore: deklarujete se jako vlastenci a tak je takové zarážející, že (proč ?)
1.) máte na webu publikujícím česky pro “Bohemian” anglicky pojmenované tlačítko DONATE
– a proč není podbarveno nějakou výraznou barvou .. např. žlutou či oranžovou … – a proč není přes celou šířku toho pravého sloupce …
– a proč je tak pitomě umístěné pod “teploměrem”, který upoutává pozornost, ale k tlačítku ji již dále nepustí

2.) je v baneru platebních nástrojů anglický nápis

3.) “call to action” tlačítko není to nejvýraznější, proč jsou nejvýraznější nějaká, v podstatě v tu chvíli nepodstatná, loga, kterému dominuje PayPal, který je z pohledu webových plateb v ČR minoritní.

4.) je použito DONATE ve smyslu přišpějte místo jasné výzvy POMOŽTE NÁM či PODPOŘTE SAMI SEBE

5.) nevysvětlujete na co jsou peníze potřeba odkazem (s jasně znějícím textem) u tlačítka .. protože ten, kdo váhá a zvažuje, že přispěje či nepřispěje, tak ten nemá ochotu na něco klikat, za čím tuší platbu –> na to kliká až rozhodnutý člověk

Možná namítnete, že jsou to drobnosti, ale celek se vždy skládá z detailů.
Těším se na “aktualizaci” a nebo vysvětlení, proč to nehodláte měnit.

Díky za jedno (ale i za druhé).

Administrator
Admin

1) Změnil jsem text tlačítka, barvu nelze změnit, styl je “hardcoded” a odvozený od šablony webu.
2) Nápis v banneru je úlitba dozoru z PayPalu, kteří kontrolují čas od času náš web a pokud by to nebylo anglicky, mohl by být problém, že by nerozuměli tomu, co by tam bylo česky napsáno u jejich loga.
3) Banner s PayPalem je klikatelný a odkazuje na stejnou stránku jako tlačítko
4) Viz. 1
5) Vysvětlení by se do widgetu nevešlo, je moc dlouhé, je proto uvedeno až na donate stránce.

Na potřebu příspěvku má upozornit text, výzva na začátku widgetu. Pokud čtenář chápe naší prosbu, klikne na tlačítko nebo na banner.

Vabio
Návštěvník
Vabio

ad 1.) všiml jsem si … ale věřím, že v CSS by stálo za to řešit barvu a velikost .. hlavně ta barva je důležitý psychologický prvek .. prostě to ty oči zaujme (šeď není k zaujmutí) … a to jeho umístění pod “teploměrem” je prostě za nějakým oddělovačem a leckdo ho tam již zasklí

ad 2.) neměl jsem na mysli ten velký nápise SECU…. ale ten NO PAY… –> ten by tedy mohl být na konci alespoň na konci banneru, pokud tam “musí být”, mě se to tam zdá zbytečné … a ještě bych i zvážil to výrazné PayPal logo, které bych jako vnodnější viděl pod těmi logy bank. (ale to je věc názoru … udělejte si na to interní průzkum :O)

ad 3.) jenže PayPal banner není na první pohled patrný jako button –> takže to, že je to odkaz někam je tam zcela k ničemu

ad 5.) tento jsem asi špatně popsal –> mě tam prostě ještě před klikem na nějaky “donate” button chybí textový odkaz např. “Přehled provozních nákladů”, který ještě předtím, než uživatel svede vnitřní boj sám se sebou ve smyslu, zda přispěje či ne mu umožní dodat informace, aby pochopil a sám sobě si to pak mohl lépe vysvětlit –> tj. nejde o výpis, ale o odkaz s poutavým textem

Vabio
Návštěvník
Vabio

Fakt by mě zajímalo, proč je potřeba moje příspěvku procházet ručně, když píšu ze stálých zdrojů a bez vulgarismů :O) … ze by ten nevalidni email?

Administrator
Admin

Moderovací filtry vypočítávají “rizikový percentil” uživatele podle mnoha faktorů, včetně reverzního záznamu IP adresy, který ve Vašem případě pochází z nerezidenčního seznamu IP adres (firemní range) a tento záznam neobsahuje zpětnou deklaraci IP adresy (obvykle něco ve stylu reverzního záznamu “xxx-xxx-xxx-xxx.dynamic.provider.net) Dalším problémem je neexistující email, který také nevrací reverzní záznam, protože jde o fake. Mně to přidělává práci, musím přepisovat pravidla Vanguardu, vkládat výjimky do filtrů a obvykle to nefunguje, protože Vanguard si vytváří adaptivní filtr a vůbec nic to nakonec neřeší, protože Akismet si na svých serverech zaktualizuje své adaptivní filtry (obvykle okolo 15. a posledního v měsíci) a je to zase na začátku.

Juan RodriGo
Návštěvník
Juan RodriGo

Nic si z toho nedělej, já to tady mám furt, taky jsem si to původně bral osobně .-) Teď například mi nejde nalogovat se jako member … takže ti nemůžu dát palec nahoru .-))

Administrator
Admin

Login pro uživatele jsme museli dočasně vypnout, protože soudruzi sluníčkáří nám na něm zkoušel nepřetžitý brute force.

Martin Dukát SVCS Kladno
Návštěvník

Právě vysíláme reprízu tohoto pořadu na rádiu Svobodný vysílač CS http://www.svobodny-vysilac.cz

rubincus
Návštěvník
rubincus

A co takhle nějaká forma PPC reklamy? Dneska už se dá najít celkem rozumný kompromis, aby to neotravovalo a přitom částečně pokrylo náklady. Prostor na to tady imho je, měli byste o tom zauvažovat. Model financování postavený 100% na crowdfundingu (a tudíž z jednoho zdroje) je vysoce rizikový a dává málo prostoru pro pružné reagování na změny chování uživatelů.

Administrator
Admin

Pay per click reklama je za horizontem použitelnosti v dnešní době. Masivní používání AdBlocku mezi uživateli navíc zcela vylučuje jakékoliv plánování financování z proklikové reklamy. Uvažovat se dá pouze o reklamě v podobě bannerů, kde se neplatí za proklik, ale účtuje se inzerentovi paušál. Určitý příjem by mohl generovat AdSense od Google, ale zamítli nám schválení účtu, protože obsah našeho serveru je podle Googlu v rozporu s provozními podmínkami AdSense. Model financování výhradně ze strany čtenářů je rizikový, ale takto musí fungovat i ostatní nezávislé projekty, protože nic jiného jim nezbývá.

rubincus
Návštěvník
rubincus

S AdSense smolík, ale to se dalo čekat…

“Masivní používání AdBlocku mezi uživateli navíc zcela vylučuje jakékoliv plánování financování z proklikové reklamy.”…

imho dosti přehnané tvrzení (zdroj?). Užívání adblockingu sice stoupá, ale že by to bylo “masívní”, to tedy rozhodně ne. Zatím je penetrace odhadovaná na 4,9% všech uživatelů Internetu a to je všechno jen ne “masívní”. Spíše naopak. Více než polovinu adblockingu obstarává Chrome a ten sice má majoritu na mobilních zařízeních, ale na desktopech stále vede IE s 54% a ten z hlediska adblockingu je zcela minoritní (4%). Silně se užívání liší s ohledem na geografický region, atd. Z pohledu zadavatele reklamy je adblocking určitý problém, ale v celkovém kontextu zatím marginální. To jen na okraj…

zdroje:
http://blog.pagefair.com/2014/adblocking-report/
https://www.netmarketshare.com/browser-market-share.aspx?qprid=0&qpcustomd=0

Tak jak se bude vyvíjet adblocking, tak se stejně bude vyvíjet odpověď marketérů na něj v podobě nových reklamních formátů.

Jinak samozřejmě je to váš boj, ale zavile trvat na crowdfundingu a každý měsíc škemrat(strašit) o podporu… to už se blížíte blistům 😀

informix
Návštěvník
informix

ja sa snažím blokovať v Adblocku iba agresívne reklamy (t.j. tie ktoré blikajú alebo sa správajú príliš nenažrane na procesor). Obvykle na danom webe polovicu reklám povypínam a zbytok nechávam normálne bežať. Beriem to ako formu kompromisu, aby som daný web nevyhladoval úplne a zároveň sa nezbláznil z blikajúcich bannerov.

istým riešením by mohlo byť vyzvať čitateľov, ktorí používajú Adblock, aby túto aktivitu vykompenzovali webu nejakým finančne príspevkom.

Vabio
Návštěvník
Vabio

Nechci nijak zpochybňovat to co píšete, ale jde polemizovat s tím paušalizovaným názorem. Místní čtenářstvo bude vykazovat určité rysy. Obecně je možné čekat vzdělanější část populace (nic proti nikomu), ale pravděpodobně i adaptovanější na využívání techniky a tudíž i schopné používat něco tak uživatelsky přívětivého jako je AdBlock. Možná se pletu.

Obecně si za to zadavatelé reKLAMy si mohou sami. Nic by mě nenutilo zapnout AdBlock, kdyby ty pitomé reklamy neblikaly a tím zcela otravovaly čtění či sledování.

Ano, tento server na to doplácí (a nejen tento). Nic mu ovšem nebrání používat vlastní reklamní prostory .. chápu, že jejich naplnění je/bude poměrně složité.

rubincus
Návštěvník
rubincus

BTW – adblocking se netýká PPC, to je přece záležitost vyhledávačů…