Střelba na autobus s českými školáky ve Francii mohla být zkouškou na...

Střelba na autobus s českými školáky ve Francii mohla být zkouškou na teroristické útoky na autobusy, které budou vozit hráče EURO šampionátu!

Střelba na autobus s českými školáky ve Francii mohla být zkouškou na teroristické útoky na autobusy, které budou vozit hráče EURO šampionátu!

Francie je ve stavu nejvyšší pohotovosti před nadcházejícím fotbalovým šampionátem ve Francii, který začíná už tento pátek. A přesně právě před týdnem, minulý pátek večer, zaútočil neznámý střelec na jihu Francie na český autobus na dálnici mezi Lyonem (město s největší muslimskou populací v Evropě) a Marseille (město s druhou největší muslimskou populací v Evropě), který vezl školáky z výletu ze Španělska [1]. Střelec podle zpráv stál na mostě nad silnicí (podle jiných zpráv prý na svahu vedle silnice) a vystřelil nejprve na čelní sklo autobusu a poté na zadní sklo, když autobus projel pod mostem. Zadní sklo se po zásahu vysypalo. Francouzská policie usilovně vylučuje, že by střelba měla něco společného s terorismem, prý mohlo jít jen o necílený útok “mládeže”. Na jihu Francie, kde se incident přihodil, je největší koncentrace muslimů a obecně Arabů v celé Evropě. Arabský rovník byl na jihu Francie překročen před více než 10 lety a populační prostor oblasti je maximálně islamizovaný, spolu s největší nezaměstnaností v celé zemi, což vytváří ideální prostředí pro činnost a působení teroristických buněk.

euro-2016-jalgpalli-em-prantsusmaa-terrorism-oppus-74693411.jpg
Francie se připravuje na fotbalová jatka.
Střelba na školáky byla nácvikem útoku na fotbalisty?

Francouzská policie má daleko více starostí, než se jen starat o pár výstřelů na jakýsi autobus odkudsi z východu Evropy. Včera večer na France 24 však bezpečnostní expert zmínil pro britskou BBC, že teroristé během šampionátu budou zřejmě hledat tzv. měkké cíle (soft targets), protože stadiony budou hlídané mnohonásobnými systémy jištění. A právě zmínil i obavy o  bezpečnost samotných fotbalistů, kteří budou jezdit autobusy mezi zápasy sem a tam z hotelů na stadiony a zpět, a také mezi jednotlivými stadiony. Když se nad tím člověk zamyslí, tak to dává naprostý smysl. Pokud osamocený střelec vypálí několik ran na autobus např. s reprezentací Anglie, zápas se zřejmě vůbec neodehraje. Pokud teroristická buňka útok bude synchronizovat na více autobusů současně, bezpečnostní riziko se vyhodnotí tak, že se hrát vůbec nebude. A to zcela si odmyslíme situaci, že by nějaká střela opravdu v konkrétním autobuse někoho opravdu zasáhla.

Souhlasím s tím, že útok na český autobus nebyl úmyslně mířený, ale šlo zřejmě o test a nácvik. Zcela můžeme vyloučit náhodu, že by někdo střílel jinam a kulka omylem trefila autobus. To vylučuje fakt, že jeden výstřel šel nejprve na přední sklo autobusu a druhý na zadní sklo, když autobus projel okolo místa střelce. Teroristé zřejmě ověřovali, co se stane. Reakce řidiče autobusu, pokud je na dopravní prostředek zahájena palba, může mít dvě podoby a teroristé zjišťují, co je více pravděpodobnější.

1040597910.jpg
Ochrana se zaměří hlavně na stadiony, ale autobusy jsou velkým bezpečnostním rizikem.
Teroristé testují, jak se zachová řidič autobusu

První varianta je, že řidič autobusu zastaví u krajnice a skrčí se. To je mimochodem doporučená reakce řidičů autobusů v USA, že pokud přední sklo prorazí jakýkoliv předmět, řidič musí zastavit u krajnice a zjistit míru poškození. Není totiž vůbec tak jednoduché říct za jízdy, jestli ta díra v předním skle je od kulky nebo od vymrštěné matice, která vystřelila z kola vozu, který jede před autobusem. Teroristé v takovém případě zřejmě plánují, že po zastavení autobusu u krajnice vyskáčou z úkrytu a fotbalisty v autobuse postřílí.

Druhá varianta může vypadat tak, že autobus naopak zrychlí a snaží se ujet. K takovému rozhodnutí musí mít ale řidič instrukce a musí dopředu vědět, jak se má zachovat. Hlavním problémem je, že aby mohl řidič reagovat, musí dojít k průstřelu předního skla. Pokud střelec začne pálit do bočních oken autobusu, vůbec se o tom nedozví, kromě křiku cestujících, kteří začnou ječet. Reakční doba, než řidiči dojde, co se děje, může hrát významnou roli.

Euro-2016-nouveau-bus-et-nouveau-slogan-pour-les-Bleus.jpg
S vysypaným předním sklem autobus moc rychle jet nemůže a ve většině případů musí prostě zastavit. Otázkou je i možnost prostřelení pneumatiky útočníkem.

V případě českého autobusu nastala varianta č. 3, že řidič s vysypaným zadním sklem odbočil z dálnice na vedlejší odpočívadlo. To je důležitá indicie pro teroristy. Vypadá to, že útočníci se zajímali o fyzikální vlastnosti skel autobusů. Při použití určitého typu střeliva dojde k průstřelu skla a po projektilu zůstane celkem pravidelný kulatý otvor. Pokud se použije jiné střelivo, boční skla autobusu se úplně celé rozsypou na tisíce malých kousků. Aby se sklo vysypalo, musí mít projektil nižší hlavňovou rychlost, jinak projektil pouze projde sklem a zanechá za sebou kulatý otvor. Velkou roli hraje i materiál skla. Sklo by mělo vydržet velké vnitřní pnutí a nemělo by se rozsypat jen tak, protože to je nežádoucí jev každého bezpečnostního skla v autě. Problém je ovšem jinde. Skla v autobusech i autech mají záměrně po stranách a vzadu jiné složení, aby se naopak při úderu ostrým předmětem samy rozsypaly co nejsnadněji. Určitě jste si někdy všimli kladívek s ocelovým hrotem, které jsou přimontovány plombou na sloupcích mezi okny autobusu. Pokud dojde k havárii a nejdou otevřít dveře, cestující kladívky jednoduše rozbijí okna. Skla oken jsou konstruována u autobusů tak, že stačí opravdu jeden rázný úder kladívkem do okna, a to se úplně celé vysype.

Pomohla by neprůstřelná skla? A nestala by se pastí?

Teroristé si tak podle všeho testují reakce řidičů autobusů. Evidentně ani nešlo o snahu někoho zabít, protože útok na český autobus by neměl nijak smysl. Spíše se testuje odezva řidiče, jak zareaguje. A ta informace, že sklo se vysype a řidič musí zastavit nebo odbočit na odpočívadlo, to je zkrátka indicie docela k nezaplacení. Samozřejmě, že by šlo udělat autobusy s neprůstřelnými skly, ale ty představují obrovské bezpečnostní riziko pro cestující. Pokud by kvůli poruše motoru začal autobus hořet a selhala by elektrika na otevírání dveří, všichni by uvnitř uhořeli, protože neprůstřelná skla by nešlo ničím rozbít. U autobusů totiž slouží okna jako nouzové východy. Osobních aut se toto riziko až tolik netýká, protože ty mají minimálně dvoje dveře, obvykle však čtyři po dvou na každé straně, takže v případě nehody může posádka vylézt jedněmi ze čtyř dveří a pravděpodobnost, že by nešly otevřít ani jedny, je znatelně nižší, než u autobusu, který má obvykle jen dvoje dveře právě jen na jedné straně. Takže okna musí být z principu snadno rozbitná.

bus_fleet.jpg
Fotbalisté na EURU se budou přepravovat stovkami autobusů, jak s hráči, tak s pořadateli a pomocným personálem.
Fotbal ve francouzském chalifátu možná už naposledy

Na autobus stříleli islamisté. To je zcela bez diskuse. Otázkou je, jaká teroristická buňka útočila. Pokud by to byl ISIL, dá se očekávat útok na autobusy s fotbalisty ve stylu útoků na klub Bataclan. Cílem bude zastavit autobus s fotbalisty, vniknout do něj a postřílet reprezentaci. Terčem budou především Angličané, ale také Francouzi a další země, které se účastní v rámci koalice bojů proti Islámskému státu. Pokud by však za útokem stála Al-Kajda, půjde o útok na více místech současně s brutální silou. Francie je zemí, která se stala základnou Al-Kajdy a Islámského státu v Evropě a slabá vláda prezidenta Hollanda se snaží zabránit vypuknutí islámské revoluce na jihu země, která stále visí ve vzduchu. Tlaky na vytvoření jihofrancouzského chalifátu bublají v Lyonu už několik let, naposledy během obrovských nepokojů v roce 2012. Nasunování muslimů do Evropy je pouze zrychlenou verzí procesu, který ve Francii probíhal desítky let již od 50. let minulého století.

Pomalý proces demografického překreslování mapy Evropy byl ale zahozen a nyní se prosazuje co nejrychlejší varianta, zejména za pomoci vnitřního nepřítele v jednotlivých zemích. Za pomoci neziskovek, cizích fondů a ambasád ústředních zemí NWO, které fungují jako pilotní projekty multikulturní transformace Evropy. To jsou především Francie, Velká Británie, Švédsko a Norsko. Páté Německo je teprve na cestě k tomuto statusu. Ovšem proces probíhá velmi intenzivně. Nic se neděje náhodně. Střelba na autobus ve Francii přesně týden před začátkem EURA má svůj jasný význam. V zemi, které se zahalila do nikábu, se totiž fotbalové mistrovství bude hrát už možná naposledy.

-VK-

Šéfredaktor AE News

Print Friendly, PDF & Email
od nových od starých od palců
Upozornit na
Ščors
Návštěvník
Ščors

Vládnou nám vlastizrádci. Naštěstí jsme v klidu. Záchod splachuje a pivo teče.

VDV
Návštěvník
VDV

At strili do tech primitivnich primadon a podporovatelu rezimu, skoda jich neni, jen te kulky, ktera padne vedle. Bohuzel dusledkem budou dalsi represe vuci nevinnym lidem.

Vabio
Návštěvník
Vabio
LCZ
Návštěvník
LCZ

Mám delší dobu pocit, že 2016 bude velmi napjatý. A nejen v EU.
Rusové stahují své sportovce z OH – kvůli údajnému dopingu, který sami přiznávají.
Ale nikdo je neobvinil.
Žádosti některých států o přeložení OH v Brazílii – z obav před epidemií viru Zika – byly smeteny ze stolu jako nedůvodné.
Že by Rusové věděli něco víc?

Lančarič
Návštěvník
Lančarič

Také Tě nemohu neinformovat, že tvé úvahy o počtu dveří v osobním autě jsou naprosto zcestné. Budeš se asi divit, ale OA mají skla s úplně stejnými vlastnostmi jako autobusy – i boční sklo OA se dá rozbít “kladívkem” z autobusu. To jsou věci, co?
Pokud se ti podobně jako o sklech v hlavě designují všechny názory….

Lančarič
Návštěvník
Lančarič

Skla autobusů jsou zde popsána jako by vysoce odborně. Ve skutečnosti píšete jen bláboly. Silně pochybují, že se čelní sklo po výstřelu rozsypalo, jak doslova píšeš.
Čelní sklo je vrstvené (mezi dvěma skly je hrubá plastová folie, ta zabrání vysypaní střepů. Sklo po případném rozbití drží pohromadě folie. Přiloženým kladívkem by ses prokopávala půl hodiny)
Boční skla jsou tvrzená (kalená). Tepelným šokem ve skle zůstává pnutí, čímž se po poškození celé sklo roztříští na malé střepy – zde stačí rázná rána hrotem kladívka.
Pryžovou, nebo dřevěnou palici se zkrs kalené sklo neprobiješ.
To ví i můj dvouletý syn.

dopravní technik
Návštěvník
dopravní technik

opravte si článek: čelní sklad všech vozidel s maximální rychlostí vyšší než je jízd ana kole, mají čelní sklo složené z několika vrstev skel, proložené různými foliemi, právě za účelem, aby se po zásahu čímkoliv hned nevysypaly řidičovi do klína a do očí. A aby i po poškození stále zastávaly omezenou ochranou funkci před dalšími dopadající předměty, které mohou zasáhnout vozidlo rychlostí klidně dvounásobnou, než se vozidlo pohybuje. Vytvoří pavouka, může se rozthnout, ale záměrně se nevysype. Obrázek skla zde comment image?itok=MZggYGl5 To byla čelní skla. Boční a zadní skla jsou právě ze křehkého skla, které po nárazu vytvoří malé kousky velikosti desetikoruny bez ostrých velkých špičatých částí. Záměrně, jako portsředek pro opuštění vozidla. příklad zdecomment image

Nikdo nechce, abyste rozuměli všemu na 100 %, ale toto je elementární znalost konstrukce vozidel. Opravte honem článek. Díky.

Před časem byl článek o zbraních a střelecká obec vás sepsula za faktické nesmysly. je fakt, že to elementární znalosti nebyly a článek i tak splnil účel.

Administrator
Admin

O čelním skle se v článku nic nepíše, že by se mělo vysypat. VK tam píše o bočních sklech v autobusu a o zadním skle, které se opravdu tomu autobusu ve Francii vysypalo a kvůli tomu odbočil řidič na odpočívadlo.

VM64
Návštěvník
VM64

Je již jasné, že výbuchy budou. Kdyby to bylo u nás, tak se vyhodí do vzduchu ten tajemný muž v hnědé bundě, na akci, která skončila tím, že nakonec obvinili chlapa, který na to upozornil. Přece, když se řekne, že hrozí, tak by v tom čert byl, aby výbuch nebyl.

titus
Návštěvník
titus

Francie, VB, Švédsko, Norsko, Německo… že by dalších sedm zemí do pěti let?

Forever
Návštěvník
Forever

Měl bych se být pořadateli EURA 2016 na pozoru! Měla by se zajistit obrovská bezpečnostní opatření. Člověk nikdy neví, co se stane. Může se stát hodně věcí, i když ty věci znějí sebešíleněji.

Naposledy kdysi před desítkami let před olympiádou Židé nevěřili, že by někdo mohl povraždit jejich sportovce. A co se ne/stalo?! – jedna skupina muslimských džihádistů pozabíjela téměř celé izraelské olympijské družstvo!

Doufám, že se během současného ME ve fotbale nic nestane, ale člověk nikdy neví – chtělo by to přece jen nějaké bezpečnostní opatření – jistota je jistotou!