Na nákupní frontě chaos? Bílý dům právě varoval před výpadky v zásobování...

Na nákupní frontě chaos? Bílý dům právě varoval před výpadky v zásobování před Vánoci, Američané již registrují prázdné regály v obchodech! V Česku krachl první dodavatel energií kvůli nulové marži při současných raketově rostoucích cenách na burzách s elektřinou a v Německu automobilky kromě čipů nemají už ani AdBlue do nádrží nově vyrobených dieselových aut! Automobilky čelí další krizi ve světle posledních zpráv od monopolního italského výrobce, že zastavuje výrobu aditiva na 4 týdny kvůli vysokým spotovým cenám plynu na komoditních burzách! Globalisté začali utahovat smyčku Velkého resetu rychleji, než se očekávalo! Výrobu zastavuje i Škoda Auto!

Na nákupní frontě chaos? Bílý dům právě varoval před výpadky v zásobování před Vánoci, Američané již registrují prázdné regály v obchodech! V Česku krachl první dodavatel energií kvůli nulové marži při současných raketově rostoucích cenách na burzách s elektřinou a v Německu automobilky kromě čipů nemají už ani AdBlue do nádrží nově vyrobených dieselových aut! Automobilky čelí další krizi ve světle posledních zpráv od monopolního italského výrobce, že zastavuje výrobu aditiva na 4 týdny kvůli vysokým spotovým cenám plynu na komoditních burzách! Globalisté začali utahovat smyčku Velkého resetu rychleji, než se očekávalo! Výrobu zastavuje i Škoda Auto!

Sotva v České republice skončily volby, začaly se realizovat procesy v Evropě s takovými dopady, které lidé pochopí až ve chvíli, kdy se dotknou jejich peněženek, životního stylu a obsahu nákupního vozíku. Dnešní den je ve znamení dvou zásadních událostí, přičemž obě dvě spolu zdánlivě nesouvisí, ale ve skutečnosti jde o spojité nádoby globalizace. Bílý dům v USA před několika hodinami oznámil, že Američané se mají připravit na výpadky v zásobování potravinami a spotřebním zbožím před Vánoci.

A to v důsledku zhrouceného mezinárodního obchodu, nefungující lodní a kontejnerové dopravy a kvůli uzávěrám podniků z důvodu virové pandemie. Informaci dnes přinesla agentura Reuters [1] v reakci na množící se zprávy z amerických obchodů a supermarketů, že lidé nachází čím dál častěji prázdné regály v obchodech [2] a proces začal být nazýván “sovietizací” amerických obchodů s odkazem na problémy v zásobování v SSSR na konci 80. let v Sovětském svazu, kdy prázdné regály v Moskvě předznamenaly pád Sovětského svazu. Něco podobného zjevně nyní nachystali globalisté pro Američany. A nejen pro ně.

Američané začínají zažívat model sovětských obchodů z konce 80. let minulého století

Celou Českou republikou dnes otřásla informace [3], že jeden z největší dodavatelů energií v ČR vyhlásil bankrot. Společnost Bohemia Energy ukončila s okamžitou platností dodávky elektřiny a plynu pro skoro 900 000 odběratelů a situaci na krizovém zasedání musela řešit vláda Andreje Babiše. Krach tohoto dodavatele je způsoben likvidačními cenami spotových nákupů energií na burzách, kde ceny za několik posledních týdnů vyletěly na více jak trojnásobky.

Důvodem tohoto masivního nárůstu jsou dlouhodobé kontrakty velkých odběratelů, především německých automobilek, které v posledních týdnech vykoupily na 3 až 5-leté vázané smlouvy prakticky všechnu jmenovitou energii většiny dodavatelů v Evropě. Elektrárny tak mají na několik let dopředu zasmluvněny dodávky pro automobilky, které budou tuto energii potřebovat pro obchodní introdukci svých elektromobilů na evropské trhy.

Krach Bohemia Energy je špičkou ledovce chystaných krachů dalších společností v Evropě, které dodávaly obyčejným lidem laciné energie. S tím je konec, lidé se brzy nedoplatí

O procesu introdukce se v České republice vůbec nikde nepíše a ani mainstreamová média se tímto nezabývají. Již v červnu vedení Volkswagenu uvedlo, že selhávající plány prodejů elektrických aut jsou způsobeny nedostatečným objemem elektrického příkonu pro spotřebitele a jeho automobilu. Vedení automobilky proto zahájilo introdukční politiku a začalo skupovat na evropských burzách s energiemi naprosto všechny spotové tituly s elektřinou. Autombilky plánují, že spolu s auty budou prodávat i elektřinu pro jejich nabíjení v podobě přístupových karet k nabíjecím stojanům, ale i pro domácí nabíjení za dotovanou sazbu automobilkou. A není to jenom VW, ale spotové tituly vykupují teď všechny německé a francouzské automobilky.

A to vede k jedinému jevu, že na burzách prakticky už dnes nekoupíte energie za přijatelné spotové ceny a dlouhodobé kontrakty jsou již vyprodány. To vede k tomu, že to málo, co je na spotovém trhu k dispozici, vyletělo do astronomických výšin, za trojnásobné ceny a očekává se další nárůst. V takovém prostředí nemohla Bohemia Energy přežít. Ta fungovala na principu spotových transakcí a skupovala elektřinu na burzách, která se neprodala, prostě o elektřinu nebyl zájem a tím se otevíral skvělý prostor pro podnikatelské projekty.

Tiskové oznámení konce činnosti Bohemia Energy

Založila se firma na distribuci energií, na přebytkovém trhu se na burze nakoupila spotová elektřina a plyn, aby se následně se ziskem prodaly domácnostem a firmám za mnohem nižší sazby, než za jaké prodávají velcí dodavatelé elektřiny s dlouhodobými smlouvami. Jenže po spuštění elektromobilní éry se rázem na trhu s energiemi situace změnila.

Automobilky začaly vykupovat dlouhodobé alokace dodávek energií a objem spotové elektřiny a plynu se začal zmenšovat a tím logicky ceny za spotové pozice začaly letět nahoru. Zatímco elektrárna dříve prodala na paušální smlouvy na 3 až 5 let jenom 50% své vyrobené elektřiny a zbytek elektrárna prodávala spotově, tak dnes je situace v pozici, kdy elektrárna bez problému prodá na paušály 100% jmenovitého výkonu a spotovou elektřinu vůbec nenabídne. Jinými slovy, všechen jmenovitý výkon elektráren je vyprodán na několik let dopředu. Chápete?

Spotový trh s energiemi je na odpis! To málo, co je v nabídce, je astronomicky přestřelené o 300 a více procent

Spotový trh umožňoval domácnostem laciný provoz elektrických spotřebičů, protože dodavatelé energií uměli nakoupit za zlomek ceny nepotřebnou elektrickou energii za spotové ceny a domácnosti potom z nízkých cen profitovaly. Jenže tato éra podle všeho právě skončila. Kde nic není, jenom nejvyšší nabídka bere. Bohemia Energy se specializovala právě na nákupy laciných spotů na burzách, takže krach společnosti není překvapením.

Pamatujete, jak ČEZ minulý pátek na den voleb v ČR skokově zdražil pro nové zákazníky sazby o cca. 60% a u některých tarifů to bude ještě více? To je jednoduché, protože ČEZ reaguje na situaci na trhu, kde zmizela skoro veškerá spotová energie, takže proč by měl ČEZ dodávat energie lacino? Konkurence v podobě spotových přeprodejců je zlikvidována, spoty jsou vykoupeny a ČEZ musel už minulý pátek vědět, že Bohemia Energy vyhlásí krach. Tohle se nedá utajit, tam prostě tyhle informace v ČEZu už minulý pátek museli mít.

Skupina ČEZ

Takže klienti Bohemia Energy přejdou k jiným dodavatelům, ale nové smlouvy budou mít za jiné a aktuální sazby, rozuměj mnohem dražší. Evropské automobilky tak vykoupily na několik let dopředu většinu paušální elektřiny a to není všechno. To samé se děje na burze s plynem. A znovu je hlavním problémem zhroucení spotových pozic.

Ruský Gazprom podle ruských novinářů spotoval v minulosti až 60% své plynové produkce, pouze 40% plynu bylo zasmluvněno paušály na dlouhý termín. Minulý měsíc v září Gazprom nabízel ve spotu už jen 18% své produkce a číslo stále klesá. Čínské firmy totiž nakupují paušální dodávky na dobu 5 až 7 let, takže Gazprom si mne ruce a spotový plyn postupně mizí z nabídek burz. A ten dopad je katastrofální a opět se dotkne primárně automobilového průmyslu.

Německé automobilky kromě čipů už nemají ani AdBlue do nových dieselových aut, italská chemička na měsíc zastavuje výrobu kvůli vysokým spotovým cenám zemního plynu

Jméno globální firmy Yara Chemicals v italském městě Ferrara vám asi mnoho neřekne, ale v její továrně v tomto městě se vyrábí téměř 60% veškeré světové produkce aditiva AdBlue do moderních dieselových spalovacích motorů. Jedná se o močovinu, která se vstřikuje do výfukových plynů z motoru a za pomoci amoniaku a CO2 dochází k rozkladu oxidů dusíku na obyčejný dusík a vodu. Bez tohoto aditiva dieselový motor nenastartuje.

A právě tento výrobce tohoto aditiva právě oznámil, že ve své továrně v Itálii zastavuje výrobu AdBlue, zatím výhledově na měsíc [4], a to kvůli extrémně vysokým cenám zemního plynu, kterou firma nemůže akceptovat. Firma Yara Chemicals má totiž s odběrateli AdBlue uzavřené fixované smlouvy za stanovené ceny, které firma nemůže změnit. A protože cena zemního plynu, který se k výrobě močoviny používá, je extrémně vysoká, firma by se na výrobě AdBlue dostala do ztráty. Takže pro firmu je lepším řešením zastavit výrobu, což povede k vytvoření tlaku na odběratele, aby přistoupili ke změnám smluv a k podstatnému zdražení ceny za AdBlue. Jenže zdražení nemusí stačit.

AdBlue od Yara Chemicals

Italská firma totiž nakupovala pro výrobu AdBlue zemní plyn právě za zmíněné spotové ceny. A protože spotového plynu rapidně ubývá a současně Yara Chemicals nemá uzavřené dlouhodobé paušály,  tak to prostě znamená, že tato situace nemá a nebude mít řešení. Buď firma nakoupí extrémně drahý plyn, ale bude muset extrémně zdražit produkci, anebo prostě výroba bude zastavena na hodně dlouho.

A pozor, na spotovém plynu fungují nejen výrobci z Itálie, ale i mnozí dodavatelé plynu pro velké podniky a továrny. A pokud jde o zmíněný AdBlue, jeho spotřeba v osobním automobilu sice není tak velká, ale u nákladních aut je obrovská. A pokud kvůli AdBlue nevyjedou kamiony, sami si představíte, jaký dopad to bude mít na zásobovací řetězce. Proč ale tato krize s plynem vůbec nastala?

Ani kapitalismus, ani centrálně plánovaná ekonomika. Tohle je plán “vyvážené” ekonomiky, kterým globalisté likvidují západní civilizaci a její rozvinutí

Tím hlavním důvodem je Čína, kde začínají problémy s výpadky elektřiny a čínská vláda se musí připravit na zimu, která prý bude velmi tuhá. To samé hlásí předpovědi v Evropě a v USA, jako kdyby globalisté dopředu a s předstihem půl roku věděli, jaké bude počasí. Není vám to divné? Globalisté ovládají modifikace počasí, takže si mohou dovolit prohloubení krize, že kromě viru, kromě pandemie, kromě zdražování elektřiny a plynu, připraví ještě tuhou zimu, která vystřelí energie na burzách do astronomických výšin. A protože i Čína začala razit Green Deal, tak to znamená obrovský přechod Číny od ropy k elektřině a k zemnímu plynu, jako právě teď vidíme v Německu. V Číně je to stejný globalistický proces. A domácnosti to celé zaplatí. Všude se zdražuje, obchodníci zvyšují ceny a roztáčí se inflace, která má za úkol jedinou věc, znehodnotit úspory obyvatelstva.

Likvidace Pax Americana globalisty zevnitř USA

Na ekonomických fakultách se dodnes přednáší, že centrálně plánovaná ekonomika v socialistických zemích před rokem 1989 byla ekonomikou nedostatkovou, zatímco kapitalismus na západě byl ekonomikou přebytkovou. Současný proces Velkého resetu globalismu má za úkol zavést poprvé v historii ekonomiku vyváženou. Jenže balancovaná ekonomika je ve skutečnosti kočkopes, který si z obou systémů bere jen to nejhorší.

Z centrálního plánování si bere prázdné regály a nedostatek zboží v regálech, včetně podpultového prodeje, např. herních konzolí, nebo čipů do aut, a z kapitalismu si pro změnu bere mohutnou inflaci a znehodnocování úspor obyvatelstva. Ano, přesně tyto dvě ceny bude muset civilizace zaplatit za projekt vyvážené ekonomiky, což je ve skutečnosti eufemistické označení pro systém, ve kterém obyvatelstvo bude omezováno na spotřebě, pohybu a lidských právech, a za to dostane sociální jistoty a později i nepodmíněný příjem.

Utopie “vyváženého” trhu? Dnes je to realita!

Tato utopistická myšlenka vyrovnaných trhů pochází z hlavy ekonoma George Friedmana, který tento systém sám před lety označil za neživotaschopný, snad jen s výjimkou krize či mimořádné události, kdy lidé by byli ochotni zbavit se svého životního stylu, úrovně, svobody nákupů a cestování, protože by to bylo nevyhnutelné. Podle něho vyvážené trhy znamenají, že člověk se musí přizpůsobit trhu, namísto toho, aby se trh řídil zákazníkem.

Aby vyvážený trh fungoval, zákazník musí přestat nakupovat, když mu to řekne dozorový orgán řídící vyváženou ekonomiku. A naopak, musí začít nakupovat, když mu to orgán přikáže. Podle Friedmana by se něco takového dalo realizovat jen v totalitní diktatuře bez existence hotovostních plateb, kde by režim ovládal konta obyvatel a nakupoval by za ně, pokud by sami nechtěli nakupovat, anebo by jim nákupy zablokoval na určitý počet hodin nebo dnů, aby vyvážení trhu bylo zachováno.

Digitální ekonomika podle Klause Schwaba je krokem k bezhotovostní společnosti. A v ní půjde realizovat vyvážená ekonomika. Lidem bude povolováno a zakazováno na jejich kontu, kdy mohou a kdy naopak musí nakupovat

A právě virová krize se stala touto mimořádnou událostí. Lidé dobrovolně nikam nejezdí do ciziny, kvůli covidu. Lidé dobrovolně nechodí do obchodů, nakupují z domova. Lidé dobrovolně přestávají používat hotovost, platí bezhotovostně. Lidé dobrovolně přestanou nakupovat. Dobrovolně z aut přesednou na koloběžky. Lidé dobrovolně se nechají očkovat, prý kvůli zdraví, ale už ne kvůli svobodě, kterou očkování nepřináší.

Friedman možná netušil počátkem 90. let, že globalisté použijí jeho koncept vyvážených trhů k uchopení totální kontroly nad obyvatelstvem. Lidé budou pozorováni dronem ze vzduchu, na Slovensku již testují prototyp [5], budou monitorováni, natáčeni, bude jim měřena teplota, budou sledováni ve vyhrazeném prostoru, ohraničeni neviditelným ohradníkem. Sami se teď podívejte okolo sebe, jak vypadá svět, ze kterého odstraníte ropu. Zmizí svoboda pohybu jednotlivce. Kvůli přechodu k elektrickým autům vzniká krize v domácnostech, krachují dodavatelé elektřiny.

George Friedman varoval již před 30 lety, že kdokoliv bude někdy chtít zaútočit na USA, nepoužije rakety, ale zaútočí na postavení a význam ropy v globální ekonomice ve světě

Ochod od ropy tlačí ceny plynu nahoru a dochází k zastavování výroby, protože firmy odebíraly spotovou elektřinu i plyn. A největší automobilka v ČR oznámila, že omezuje a dokonce zastavuje výrobu [6], a to až do konce tohoto roku. Automobilka úplně zastavila výrobu modelu Karoq [7] a nepřijímá nové objednávky. Nejsou čipy. A nejen čipy. Už není ani AdBlue do nádrží nově vyrobených dieselových aut, tedy těch, které se pořád ještě prodávají nejvíce, než je Brusel úplně zakáže. Co vám to připomíná? Ano, to je ta utopistická Friedmanova vyvážená ekonomika, automobilka vám řekne, kdy nesmíte od ní nic nakupovat. A až se vyváží trh, řekne vám, že musíte nakupovat. Chápete?

Analytik a ekonom George Friedman

To všechno je důsledkem odchodu globalizace od ropy, která je postavena na americkém petrodolaru. George Friedman v roce 1993 pronesl prorockou větu: “Pokud někdo v budoucnu zaútočí na naši zemi (pozn. USA), nebude to raketami, ale bude to útok na ropu a její nenahraditelnou úlohu ve světové globální ekonomice.” A když se dnes podíváme, jakou hysterii globalčiky rozjeli proti ropě a fosilním palivům ve světě, tak najednou to všechno do sebe zapadá. Proces odstavování USA a likvidace Pax Americana a jeho petrodolaru skrze operaci masivního odříznutí celého světa od spalovacích motorů a úlohy ropy. Ani na sekundu nejde globalistům o ochranu planety a klimatu. Je to plán na odstavení a izolaci USA a všech jeho spojenců! Proto globalisté likvidují nejen USA, ale i všechny spojence neoconů v Evropě. Sestřelení Andreje Babiše a jeho vlády kauzou Pandora Papers jako spojence amerických neoconů č. 1 v Evropě je toho nesporným důkazem.

-VK-

Šéfredaktor AE News

Print Friendly, PDF & Email
od nových od starých od palců
Upozornit na
Mirek
Návštěvník
Mirek

Schwab je pěkná svině!

Metatron
Návštěvník
Metatron

..v dnešním každodenním pozdravu Papeže tento nakonec poděkoval síti italských imigrantských společností…no to mi potěš podkolenní jamku… to je asi jako kdyby Putin zcela zešílel a na závěr mezinárodní konference by oficiálně Německu poděkoval za jeho válečnou “zkulturňovací misi” SSSR ve čtyřicátých letech…né to je až neskutečnééé….

Korčagin
Návštěvník
Korčagin

Traktory na baterie do polí ??????????? To by ten traktor,
nebo kombajn museli tlačit celá opozice , piráti s “FyJáloi”
od brázdy k brázdě! Debilní nařízení od pánu z nebes-EU

Metatron
Návštěvník
Metatron

..to nikdy nebude..leda kdyby už nebylo pro koho v Evropě orat a sít…a to bude mnohem blížeji těm jejich plánům, než jakákoliv jejich sebemenší ekologická pohnutka…

Uno Universus
Návštěvník
Uno Universus

Prognozy bidy a prazdnych obchodu vychazeji od starych lidi, kteri se narodili po po valce, zazili bidu a boji se hladu. PRoto mohou vykladat, to co znaji. Ziji v USA dlouho a v mem velkem meste je pravda, ze obchody jsou prazdne, ze mate klid nakoupit, jsou prazdne od lidi, nejsou tam fronty. Zbozi jsou plne regaly hlavne v potravinach, ovoci, zelenine. Nevim, kdo foti to fotky, mohu dolozit fotky nasich obchodu. Patek vecer, kdy bylo kdysi plno je obchod s nekolika lidma a zbozi fura . Lidi chodi do restauraci, odvykli si udelat sve jidlo. A to je skoda.

Metatron
Návštěvník
Metatron

..všeho dočasu..samozřejmě logicky jde odvodit, že těch Aditiv bylo vyrobeno do zásoby a krize přijde teprve až bude vše vvyprodáno a vyčerpáno až do dna..samozřejmě že ne ihned..podobně jako neobjednali jako vždy čipy do aut dva roky předem a až nyní chybí, protože nebyly předvyrobeny na dávnou objednávku na základě spiknutí Globalistů z důvodu tohoto strhání celého západu až na dno a takto k prudkému vyzvednutí Číny do čela světa…..beru to jako předpověď toho, co do půl roku přijde.. ..mediální kresbou mi vychází zhroucení USA na květen až červenec příštího roku..může to přijít takto postupně sedmi ranami egyptskými na tento nový zlý Egypt jménem USA..může to přijít i naráz..jeden jasnovidec mi napsal, že to přijde vnitřní vzpourou, vzbouřením..a v Evropě paralelně už bude probíhat patrně jiný druh apokalypsy…ale za obojím by mohlo stát prokouknutí, vystřízlivění vakcinačního terorismu…a nebo taky jeho už nepopíratelné následky…hezky tam tu americkou pohádku maluješ..jenomže USA mají vbelice těžkou karmu…sto milionů pro srandu vyvražděných původních obyvatel, kterým každoročně plivete do tváře svátkem Díkuvzdání…desítky milionů černochů unesených na otroky, což nenávratně zdecimovalo království a kmeny celé Afriky…z USA byly financovány a přes Londýn řízeny obě světové války, USA svoji prosperitu získaly na drancování zdrojů zemí celého světa, jen v dodnes jimi drancovaném Iráku a Sýrii mají na svědomí jistě přes milion životů nebohých civilistů…a této nejhnusnější fašistické špíně celého vesmíru se říká lživě demokracie a svoboda..jo..jak pro koho…jen si to maluj…pokud nemáš svědomí…americké plné regály něčí obětované krve mnoha národů…

juraj788
Návštěvník
juraj788

Zákon ponuky a dopytu (inak zákon padajúceho hovna) nikto neoklame. Ak by aj zdraželi energie o 1000%, spotreba sa zníži na úroveň starých platieb, alebo aj viac. Tí čo na to nemajú, povypínajú spotrebiče, začnú šetriť na kúrení.
A NAZORNA ukažka, firmy zastavia výrobu.
Ak budú zemiaky za 5 eur, ludia budú cestoviny. Ak uhorky 10 eur, ludia nekúpia. Len somari naťahujú gumičku na trenkách, len nech počkajú, ked ludia obmedzia chlast a cigy.
No a dospotovali. Zabudli že ropa cez cocotonu mala hodnotu mínusovú.

Dáša
Návštěvník
Dáša

A co když jim o to jde? Gréta bude spokojená, traktory do polí nevyjedou, leda by měly plachty a poháněl je vítr, takže nebudou ani spaghetti, spaghettini, macaroni, farfalle, torti, fusili, linguine, tagliatelle, gnocchi….
Já to vidím na tu solární ručnici, dokud je čas.

anonymka
Návštěvník
anonymka

K nám ten hladomor přijde v brzku též. Vše je závislé na energii.
K mému překvapení vyšel na Seznamu celý dost dlouhý článek, ve kterém je zcela jasné, že v naší zemi jsou síly a lidé, kteří myslí zcela jiným způsobem než naše slavní a nadmíru dobře placení vládní šoumeni, co si jen hřejí prdele v poslanecké sněmovně, ale výsledky nemají žádné, jen roznáší naše peníze po rozvojových zemích a neutratí za blbosti, nacpou do křtánu EU na vybraných clech a emisních povolenkách a jiných zhovadilých platbách uvalených na lid.
Za přečtení článek stojí, i když je to z “nepřátelského” spektra. Doře pochopí situaci i ti méně chápaví, nebo ti co nemají čas se příliš v nastalé situaci orientovat.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/moskva-brusel-ne-vinici-drahe-elektriny-a-plynu-sedi-v-praze-177882#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=eddA1frNWxb-202110142211&dop_id=177882&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=ww

Uno Universus
Návštěvník
Uno Universus

Pokud jakakoliv vlada chce provadet sve kejkle tak vi, ze musi narod nejdrive nakrmit a potom ukaze sve zuby. Takze hlad necekejme. Spis naopak. U nas v AMerice stoji na jedne ceste lednicka, kde jsou davany ruzne potraviny, ktere dotuje stat. Mesto dava jidlo zdarma. Je ho totiz vice ne lidi. Nevim kolik stoji telefoni linka na mobil v Cesku. ALe v USA kdo nechce platit, nemusi. Jsou tu firmy, kde zaplatis pouze 4 dolary za SIM kartu a mas telefon a sms na mobil, zdarma. Jedno kolik vydelavas. Z meho prostoru se musim pomalu ucit na to, ze budu dostavat veci zadarmo, nebo velice levne bez ohledu na jejich cenu. Takze se tesime na to, ze konecne budeme mit Zlatou Ameriku. A kdyz bude zlato v Americe, proc by nebylo v Cechach.

anonymka
Návštěvník
anonymka

Uno Universus
Pamatuj si, že nic není zadarmo, na tomhle světě určitě ne. to že někde něco dostaneš, jako dárek, je jen obchod s bohatými, kteří ti na nějaký čas chtějí zavřít hubu, a kupují si klid. Každým přijetím daru ztrácíš sebevědomí a obrazí se to jinde, na ztrátách. Výsledkem pak je všeobecná chudoba, základní příjem a zbytečný život, který postrádá tvůrčí prvky a vlastně vlastně vůbec důvod k životu, když člověk nemusí o nic usilovat, ví že jeho děti budou mít onen státem zaručený blahobyt z červů, soji a zelené energie a nikdy se z toho nevymaní, tím ztratí všechnu nejen tvůrčí energii ale i energii o cokoliv usilovat. Když člověk ztratí touhu, ať už touží po lepším vzdělání, po svém vlastním domě, nebo autě, nebo jen po poznání, nebo po velké rodině, má důvod k životu. S dárky zadarmo a státem nakrmeným břichem netouží člověk po ničem a nemá důvod nejen pokračovat v rodu, ale ani žít. Prostě ho život tak znudí.
Nakonec i ta firma, co rozdává za 4 doláče neomezený kredit, musí na něčem vydělávat, a nebo je dotována státem, což je ještě o něco horší.
bohatým brát a chudým dávat se nikdy v historii nevyplatilo, protože když se to bohatství prožralo, zbyli jen ti všichni chudí a obecná bída.

Neuznávám dluhy
Návštěvník
Neuznávám dluhy

Kde jsou časy, kdy si naše republika vyráběla vlastní auta osobní i nákladní, traktory (Škoda, Zetor ani Tatra nemají českého majitele), potraviny, ocel a těžila svoje uhlí.
Což takhle ty koncerny znárodnit a začít od začátku. Vykašlat se na podělanou močovinu. A jde to i bez čipů!
Pravda, bez zlých ruských surovin, ropy a rud by se to neobešlo.
comment image
comment image
comment image
comment image

Co se týká zásob zemního plynu, není nad poctivý dřevo a uhlí.
Viděl jsem fakturu pána přede mnou na kase v pneuservisu. Může mi někdo vysvětlit, jak nákladní přívěs s českou registrační značkou může mít adresu majitele (firmy) v Německu? Kolik německých kamionů nám tady vlastně rychtuje silnice?

Dáša
Návštěvník
Dáša

To jsou krásné fotky. Někde na půdě máme ještě sklápěcí nákladní Tatrovku schovanou (plastovou, třicet let starou)

acidjoe
Návštěvník
acidjoe

Nechce být za hnidopicha, ale ta druhá fotka je IFA, to vyrábělo NDR. Ale jinak s vámi souhlasím.

jara
Návštěvník
jara

Správně jsi se označil. Žádná IFA, ale trambus (Š 706). Hnidopichu.

Hňup
Návštěvník
Hňup

To je dobře,že nejste hnidopich, protože je to škoda 706 RTO. Ifa vypadá trochu jinak.

Filip
Návštěvník
Filip

Omlouvám se za hnidopišství ale RTO je autobus,
Rám Trambusový Osobní

Filip
Návštěvník
Filip

To jste vedle jak ta jedle. Je to Škoda 706 MTS

Jaryn
Návštěvník
Jaryn

Filip
Samozřejmě že je to Škoda 706, některé dokonce lze vidět ještě dnes. Bylo to velice rozšířené vozidlo pro do dopravu na silnici. Na rozdíl od všech typů Tatrovek měla pevný obdelníkový rám a pevné mostové nápravy, zatímco Tatry měly páteřový rám a polonápravy protože šlo o vozy spíše do terénu. Další rozdíl by v motorizaci, kdy Škody
sedumsetšesky měly vodou chlazené motory s chladičem, zatímco Tatry motory chlazené vzduchem , žebrované hliníkové hlavy válců kolem kterých je vzduch hnán pod plechové kryty větráky.

Dáša
Návštěvník
Dáša

Jen bych ráda věděla, jak zemědělci budou obhospodařovat půdu větrně a solárně elektricky a jestli konečně bude správně doceněn elektrický valčík.
Takový traktor, který bude jezdit jen když bude foukat správný vítr, ten určitě všichni, nejen zemědělci, náležitě ocení.
A možná pak také i solární ručnice.

Neuznávám dluhy
Návštěvník
Neuznávám dluhy

Přesně tak.
Auta na baterky nemají ani pořádný kufr. Kdybyste do něj naložila tři pytle brambor nebo cementu, tak by se mu rapidně zkrátil dojezd.

Chibiny
Návštěvník
Chibiny

Až pojedete v zimě elektromobilem, hlavně nepouštějte topení, jinak nikam nedojedete!

jorg
Návštěvník
jorg

a co s elektromobilem v zime, kdyz treba pojedete na chatu, zaparkujete na dvorku a pres noc bude mrznout?
Rano musite mit min 20% rezervu v baterii, aby se vam vubec podarilo nastartovat. Jinak je treba pomalu nabijet, coz se v zime dost protahne, protoze “elektrolyt” se zimou zmeni na tuhou zelatinu, ktera brani nabijeni. Rychle nabijeni v zime nefunguje (chrani to baterii pred poskozenim).
Dalsi problem je s rekuperaci(brzdeni, jizda z kopce..), ta je v zime minimalni, coz opet snizi dojezd az o 20%. Takze clovek zvykly brzdit v lete hlavne povolenim pedalu s “plynem” (kdy auto brzdi rekuperaci) zjisti, ze auto jede porad stejne rychle a nez to nekomu docvakne, ze ma pouzit brzdovej pedal, tak muze nabourat.
Drahy znacky jako tesla to hlidaj, levny modely to nechaj na vas.
Rozhodne nelze spolehat v mrazu ani na navigaci, ktera vam treba rekne, ze muzete jet jeste 50km k rychlodobijecimu stojanu, ale prijedete tam a na info panelu se objevi obavana vlocka! Klidne se pak cesta muze protahnout i o hodinu… atd

Enni
Návštěvník
Enni

Stroje budou jezdit na naftu, protože potřebují pořádný výkon. Akorát bude někdo rozhodovat o tom, kdo bude mít povoleno pracovat v zemědělství a tím bude ovlivňovat cenu potravin. Nenápadný způsob, jak se zbavit definitivně i konkurence v zemědělství. No a kdo že osm let skupuje zemědělskou půdu a kdo ovládá zemědělství?
Zřejmě lidem miliardový zloději nevadí, dokud je na nákupní frontě klid, ale ten právě končí!

NoTax
Návštěvník
NoTax
PaVo
Návštěvník
PaVo

This website contains humor, parody, and satire.

Ta web stránka je humor, parodie a satira. Takže je to sranda, ne pravda. Je to tam přímo napsáno.

Metatron
Návštěvník
Metatron

Turismus v Praze je na dně, miliardové ztráty ničí celé odvětví
14. 10. 2021

Cestovní ruch v Praze je na dně. Ztráty jdou do miliard a dále narůstají. Restrikce stále přetrvávají, bez urychleného a účinného řešení existenční krize turismu v hlavním městě lze v brzké době očekávat dramatický dopad na celou Českou republiku a její ekonomiku.

https://celyoturismu.cz/turismus-v-praze-je-na-dne-miliardove-ztraty-nici-cele-odvetvi/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=552311&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=gqXV7kYg8HE-202110141810&dop_id=13904655

…pražští paraziti už skuhrají…a to prý živili celý stát…od lupičských taxikářů až po zlodějské hotely, hospody a bordely…☺☺ Praha zničila lehký i těžký průmysl, vzala práci celé republice milionům lidí..a sama stále jen kynula…až doteď…teď budou pykat..veksláci a estébáci a jejich tamní potomci…umrtvili všechny vesnice, zemědělství, strojírenství, textilní průmysl, těžký průmysl, těžbu atd..dokonalí poskoci elitních globálčikow…

dodo
Návštěvník
dodo

Pokud zmizí odvětví cestovního ruchu, bude to pro lidstvo ta největší výhra. Toto odvětví neprodukuje nic potřebného, zato spotřebovává zdroje kterých má planeta jen omezené množství. Zejména prostřednictvím dopravy. Jak lidí, tak materiálu. Lítat světem mají nehmotné informace a ne hmota. A když už je potřebné hmotu někam přemísťovat, tak jen coby distribuci konečných produktů denní spotřeby a surovin z nichž se produkují. Přemisťovat hmotu přes půl zeměkoule kvůli kšeftu, je zvrhlost.

Když byl jeden pekař pro okruh obyvatel do 1/2 km, tak si dovezl jen mouku, sůl a kvasnice, protože vodu měl ze své studny. A ti jeho zákazníci si k němu došli sami a po svých. Napáchané škody na životním prostředí tak byly nulové a ještě se obnovovaly mezilidské vztahy. Když je pečivo dostupné až v 10 km vzdáleném superhypermega marketu, tak tam musí doputovat lidé z půlky okresu a to autem. Škody jsou přitom páchané na všem. Od životního prostředí, až po ty mezilidské vztahy.

Socializmus byl sice nedostatková ekonomika, ale mělo to objektivní příčiny právě v tehdejších možnostech informačních technologií, které nedokázaly sladit potřeby s možnostmi jejich naplnění. Bylo tedy příznivější nemít potíže s nadprodukcí už proto, že když prospívá odbyt, hovoří umění a mlčí děla.

Kapitalizmus s jeho honbou za ziskem generuje obecně nadprodukci a následně pak krize z ní. To umrtvuje nejen odbyt, ale i umění, což je příležitost aby hovořila děla umrtvující lidi.

Jako by vám lidem nestačilo, že jste byli ne tak dávno utopení jako myši tou potopou světa, protože v honbě za mamonem jste znesvětili již tehdy platné DESATERO. Nyní vás stejný chtíč přiměl dokonce vyhubil i tak neškodný druh, jakým jsme byli my, “Blbouni nejapní”. A pokud se toho chtíče nezbavíte, tím opětovným respektem k DESAT,ERU, zahubí on i vás samotné. To co prožíváte je jen odrazem toho, čím jste.

999
Návštěvník
999

Praha dela ostatnim predvoj a hradbu. Lide v ni ziji v obrovskem stresu, kamkoli vejdete, ceka tam past. Shromazdiste nejhorsich mafii, sekt, nadnarodnich firem experimentujicich na zamestnancich. Satanisti, spolky, manazeri, naborari do multilevel byznysu, cirkevni aparaty, vsude dostanete nabidku stat se fetakem, konzervativni zaslepeni vedatori, zatimco na mnoha mistech jinde v republice jeste maji moznost zit pomerne klidny zivot, lidske mezilidske vztahy, lidske vztahy na pracovisti, rychly pristup do divoke prirody. Praha dostava vsechny facky a rany pesti jako prvni. Prazaci jsou vyrizeni, po vymyvani mozku. Tavici kotel Satanuv.