Moskva 9. května 2017 – oslava porážky plánu „Barbarossa“. A Merkelová v...

Moskva 9. května 2017 – oslava porážky plánu „Barbarossa“. A Merkelová v Soči a plán „Barbarossa 2“. VIDEA

Moskva 9. května 2017 – oslava porážky plánu „Barbarossa“. A Merkelová v Soči a plán „Barbarossa 2“. VIDEA

Odbitím 10. hodiny 9. května 2017 začala v Moskvě oslava 72. výročí vítězství Rudé armády nad fašismem. Je to každoroční oslava konce 2. světové války, v Rusku zvané Velká vlastenecká válka. A slovo „vlastenecká“ považuji za důležité zdůraznit, protože mnohým uniká, že Rusko vedlo válku obrannou (jako už mnohokrát ve své historii),a že to, co Rusko rok co rok slaví, není „pouze“ porážka fašismu, ale je to především oslava, že ruský národ – v té době zaostalý a těžce se vzpamatovávající z 1. světové války, z Říjnové revoluce a následné občanské války – dokázal svou zemi ubránit před nejvyspělejší armádou té doby! Ba dokonce to zaostalé Rusko bylo zemí, kde tato armáda utrpěla svou první porážku (Velká vlastenecká válka – Bitva o Moskvu). A jaká je to ta síla, nad kterou se nepodařilo zvítězit Švédům, Polákům, Osmanům, Napoleonovi ani Hitlerovi? Odpověď je v názvu právě té poslední války: VLASTENECKÁ!

A k pochopení toho, proč rok co rok tato oslava začíná úderem 10. hodiny, je nutné se vrátit do 22. června 1941, kdy začala operace Barbarossa a kdy v 10 h z ampliónu zaznělo: „Pozor, pozor, hovoří Moskva. Občané a občanky Sovětského svazu, dnes 22. června 1941 německá vojska napadla naši zemi. Překročila naše hranice a začala bombardovat naše města…“ – viz autentický záznam (vlastenecká píseň „Vstavaj strana ogromnaja“ , která poprvé zazněla hned 24. června, byla později označena za další ruskou zbraň):

Rok co rok se opakující vojenská přehlídka na Rudém náměstí je s postupem času západním světem stále více označována za ruskou propagandu, za symbol ruské rozpínavosti a dokonce za ukázku ruské agrese, před kterou je svět neustále varován a kvůli které preventivně stěhuje zbraně na ruské hranice – a nejlépe do zemí, které za pomoci různých Majdanů přesvědčil, že Rusko je nepřítel… Ruské zásluhy na porážce Hitlera jsou z roka na rok zlehčovány, dějiny přepisovány tak, že nebýt USA, vítězem by byl Hitler (co na tom, že to bylo Rusko, kdo fašisty hnal od Moskvy až do Berlína a dokonce ještě na druhé straně světa porazil Japonce v Číně (Velká vlastenecká válka – Válka s Japonskem).

Ale o co víc jsou ruské zásluhy a ruské oběti z roka na rok dehonestovány stejně, jako jejich každoroční připomínka 9. května (pozn.: nově už i Ukrajina přijala datum 8. květen a z 9. května chce učinit pracovní den a to přesto, že přehlídka na Rudém náměstí měla údajně být na Google nejvyhledávanějším heslem toho dne), o to víc ji každý slušný člověk bude uctívat. V Rusku totiž neexistuje rodina, která by ve válce někoho blízkého neztratila, nebyla válkou poznamenána jako žádný jiný národ a především – necítila hrdost nad takovou obranou své země, že ve světě jí není rovno! Rusko proto má nejen plné právo konec této války slavit a uctívat, ale má přímo povinnost děkovat a uctívat padlé a přeživší a povinnosti všem dalším pokolením připomínat, jak obrovskou věc ruský národ dokázal nejen pro svou zemi, ale i pro mnohé další, a kolik životů a utrpení to stálo! A z hlediska „vyššího principu mravního“ musí slušný člověk kdekoliv na zeměkouli u každé květnové přehlídky na Rudém náměstí vždy hluboce smeknout, a to tak, že s úctou a vděčností! A v prvé řadě a především pak před tím, co porazilo každého, kdo na Rusko táhl, byť měl sebelepší armádu – před tou silou vlastenectví. A to obzvláště v dnešní době, kdy vlastenectví (stejně jako rodina) má být už jen přežitkem… A vlastenectví, které z každé květnové přehlídky dosud přímo číší

Součástí květnových oslav se od roku 2011 stala akce Nesmrtelný pluk, která se vyvinula v mezinárodní sociální hnutí k zachování osobních vzpomínek na generaci druhé světové války. Ulice měst a pochody jsou zaplněny fotografiemi blízkých – veteránů armády a námořnictva, partyzánů, bojovníků v zázemí, odbojářů, vězňů koncentračních táborů, obětí blokád, dětí války. Tato akce se z Ruska přenesla do celého světa, v Rusku se letošního pochodu zúčastnil i V. Putin

Bylo by nošením dříví do lesa psát, že po tom, co s Ruskem udělali M. Gorbačov a B. Jelcin, je to právě V. Putin, kdo má největší zásluhu, že ruský národ opět cítí hrdost (a čím více sankcí, tím je hrdost větší – přesně v duchu slov našeho Cyrila Svobody: „Rusko neudoláte, Rusko vydrží všechno“) a bylo by nošením dříví psát, že V. Putin za nejmocnější zdroj síly proti všemu, co svět proti Rusku opět (a vlastně neustále) vede (a nově opět chystá) považuje právě vlastenectví. A proto jej ze všech sil podporuje (aktuálně před týdnem opět vyzval ruský národ k jednotě zde)  a není náhoda, že k letošnímu výročí konce války ruské Ministerstvo obrany představilo o Velké vlastenecké válce zcela nová videa .

Letošní ruské oslavy byly neobvykle intenzivní

Tady se dostáváme k prvnímu ze tří článků, které v souvislosti s letošními oslavami pokládám za hodné pozornosti.  První vyšel pod názvem „Prečo Rusi včera tak oslavovali Deň víťazstva? Čo to všetko znamená?“ a část z něj vkládám:

„Na sociálnych sieťach a aj v komentároch ku článkom bolo niekoľko poznámok občanov, ktorí sa čudujú, prečo Rusi včera tak oslavovali Deň víťazstva – nestačilo to? Má to ešte nejaký význam po 72 rokoch?

Podrobná odpoveď na túto otázku by si vyžiadala napísanie celej knihy – nie obyčajného článku. Je tam toho veľmi veľa… Pokúsime sa však veľmi stručne, ale zrozumiteľne odpovedať na túto otázku… Rusko, ako aj mnohé iné štáty, zažilo vo svojej histórii obrovské množstvo vojen. Prečo si pripomína práve túto – spred 70 rokov? Prečo jej venuje najväčšiu pozornosť – ako žiaden iný štát? Ide iba o to, že to bola posledná veľká svetová vojna? Samozrejme, že nejde iba o to.

Predsa drvivá väčšina vojen boli dobyvateľské, alebo išlo o nejaké politické alebo aj iné záujmy. Druhá svetová vojna v tomto zmysle, a to hlavne pre Rusko (bývalý Sovietsky zväz), mala úplne iný rozmer. Bola to vojna likvidačná. Fašistickému Nemecku nešlo iba o víťazstvo nad ZSSR a dobytie jeho územia. Pripravovala sa totálna likvidácia celej krajiny ako aj ľudí mnohých národností – mali úplne zmiznúť z povrchu zeme.

Preto pre obyvateľov ZSSR-Ruska to nebol iba boj o slobodu, nezávislosť a svoju vlasť, ale bol to aj boj o prežitie, o to, aby aj naďalej existovali viaceré národnosti žijúce v tejto krajine, a aby aj naďalej existovala samotná táto krajina. Obyvateľom Ruska nejde iba o to, že zvíťazili v tejto strašnej vojne, ale aj o to, že vôbec prežili ich predkovia a teda dnes žijú aj súčasníci… Preto pre Rusov, ale aj pre Bielorusov, mnohých Ukrajincov a iných Deň víťazstva má „trochu“ iný význam, ako pre zvyšok sveta. A práve preto včera s takým citom a nadšením oslavovali výročie ukončenia vojny.

9, květen 2017 v Kyjevě:

Áno, každá dobyvačná vojna je čiastočne aj likvidačná. Je tu ale také malé „ale“… Ak si na sekundu predstavíme hroznú katastrofu a to, že by Hitler zvíťazil v tej strašnej vojne, môžeme sa domnievať, čo by sa stalo. Kolonizoval by celú Európu, povytváral by ďalšie protektoráty a otrocké štáty, zotročil by obyvateľstvo celého kontinentu a zničil by niekoľko etnických skupín obyvateľstva. Európania by sa premenili na otrokov, ale väčšina by prežila.

Sovietsky zväz a jeho obyvateľstvo čakal iný osud: celý štát mal úplne zmiznúť z mapy a desiatky miliónov ľudí rôznych národností malo byť zlikvidovaných. Teda prestala by existovať samotná krajina a takmer celé jej obyvateľstvo… Ak by sa to podarilo, dnes o Rusku a o Rusoch by nebolo ani počuť…“

„Takže sa nemusíme príliš čudovať a nechápavo krútiť hlavou, prečo Rusi aj po 72 rokoch tak oduševnene oslavujú Deň víťazstva. Jednou vetou – pre nich má „trochu iný“ význam, ako pre celý zvyšok sveta. A navyše je to pre nich veľmi silný symbol: pripomína im obdobie, keď sa celá krajina zomkla, bola na pokraji likvidácie a záhuby, ale bojovala v strašnej vojne, prekonala neuveriteľné ťažkosti a zvíťazila. História sa, aj keď v trochu inej forme, opakuje – a obyvatelia Ruska svojsky reagujú.

Dnes sa Rusko nachádza síce v trochu inej „vojne“, ale predsa… Pred takmer 80 rokmi malo jedného nepriateľa na Západe a jedného na východe. Teraz má viacerých nepriateľov, ktorí ho obkľúčili fakticky zo všetkých strán. Pred takmer 80 rokmi na hraniciach s Sovietskym zväzom sa nachádzali nemecké tanky a lietadla, v súčasnosti na hraniciach s Ruskom sú americké, nemecké, britské a iné tanky a lietadla a ako „bonus“ – rakety a jadrové zbrane… Politici a generalita najväčšieho „priateľa – nepriateľa“ stále omieľajú bláznivé plány o jadrovom útoku a z nepochopiteľných pre normálneho človeka dôvodov si myslia, že osud nadelil strýčkovi Samovi úlohou svetového žandára a všetci ho musia poslúchať…

Rusko sa ozaj nachádza v „trochu“ inej vojne, ale predsa je to vojna… Preto udalosti spred 70 rokov pre Rusov nezasypal prach, ale veľa vecí z toho obdobia je pre nich aktuálnych. Zasa Rusom ide o to, aby sa zomkol celý národ, bojoval a zvíťazil – aby prežil. Zasa Rusom ide fakt o prežitie. Máme sa potom čudovať, prečo Rusi včera tak oslavovali Deň víťazstva a prečo sa zasa zjednocuje celé ruské obyvateľstvo? Dokonca aj na hokeji…“ Celý článek zde

Slovanský holokaust, židovský holokaust a nekonečná válka USA a Britů proti Rusku

Tady jsme u druhého článku hodného pozornosti, který je o tom, co jsem nedávno zmiňovala pouze v diskusi, že totiž OSN nedávno odtajnila materiály, podle kterých Spojenci věděli o holokaustu od prosince 1942, tzn. o dva roky dříve, než se předpokládalo a přesto nekonali. Proč? Na to je kus odpovědi právě ve zmiňovaném článku, ze kterého rovněž část cituji:

„Odtajnené dokumenty odhalili, že západní spojenci (USA, Británia…) vedeli o nacistickom „konečnom riešení“ Židov a „menejcenných“ Slovanov.

Tieto dva fakty patrili medzi hlavné dôvody, že bašty západnej demokracie a slobody slova v spolupráci s Nemeckom dokázali účinne 60-70 rokov brániť, aby táto pravda vyšla na povrch. Teraz, keď väčšina účastníkov 2. Sv. vojny už nie je medzi nami, uverejnenie týchto dokumentov je menej významné. A keď ešte zoberieme do úvahy, že takéto správy pre väčšinu profesionálne totalitných mienkotvorných médií sú zakázané, tak je vlastne jedno, čo OSN odtajuje pre <0,01% populácie.  Opäť sa natíska otázka, že prečo USA a Británia nebombardovali infraštruktúru nemeckých koncentračných táborov, keď veľmi dobre vedeli, že tam usmrcujú Židov, Slovanov, Rómov…?

Odpoveď môže dať napríklad David Talbot v knihe The Devil’s Chessboard: Allen Dulles, the CIA and the Rise of America’s Secret Government (2015),  https://www.harpercollins.com/9780062276162/the-devils-chessboard. Kniha dokumentuje intenzívne finančné transakcie medzi bankármi z „Wall Street“ v New Yorku a nemeckou Treťou ríšou niekoľko rokov pred rozpútaním 2. Svetovej vojny. Americké firmy, ako  Ford, GM, ITT and Du Pont investovali do nemeckého priemyslu (aj do IG Farben, ktorá vyrábala plyn Zyklon B pre koncentračné tábory). Takto bol americký a britský kapitál integrovaný do nacistickej vojnovej mašinérie a využíval aj otrockú prácu v koncentračných táboroch a vojnových zajatcov, ktorí boli súčasťou „konečného riešenia“.

Prečo by spojenci bombardovali „pracovné sily“ z ktorých pravdepodobne mali zisk. Je aj možné, že nemali cit alebo ochotu sa starať o židovské, slovanské… obete. Ale pravdepodobnejší môže byť fakt, že významná časť západných vlád nebola ochotná obmedzovať nacistickú vojnovú mašinériu proti Sovietskemu zväzu, i napriek tomu, že boli oficiálni vojnoví spojenci Sovietskeho zväzu. http://www.bbc.co.uk/programmes/p04xd4pq

USA a Británia podporovali budovanie nacistickej Tretej ríše, ako hrádzu proti sovietskemu komunizmu. Vyhovovalo im, že Hitlerov antisemitizmus išiel ruka v ruke s jeho nenávisťou ku Marxizmu a ku „menejcenným“ Slovanom, ktorých bolo tiež potrebné odstrániť v „konečnom riešení“, a ktorom spojenci vedeli. Je pravdepodobné, že vytvorenie druhej fronty v Normandii západnými spojencami až koncom 2. Svetovej vojny (6.6.1944, 5 rokov po začiatku vojny) tiež prispelo, že bolo viac obetí Slovanov, Židov…

Z tohto všetkého vyplýva, že studená vojna západu ku Sovietskemu zväzu začala ďaleko pred rokom 1939, pred tým, ako začala 2. Svetová vojna, podporovaním nacistického Nemecka. Vojenský blok USA-západoeurópska koalícia – NATO je len pokračovaním geopolitiky USA-Británia s nacistickým Nemeckom. Táto koalícia po roku 1945 „bojovala“ proti komunistickému „impériu zla“ Sovietskemu zväzu. V súčasnosti pokračuje sankciami proti pravoslávnemu kapitalistickému Rusku, pretože tam vládne zlý kapitalistický diktátor Putin, ktorý zločinne zasahuje do chodu západných demokracií, pretože ruskí športovci vyhrávajú len vďaka dopingu, pretože ruská armáda nechce podporovať teroristov proti demokraticky zvolenému prezidentovi Sýrie Assadovi, atď…

Dôvod: Anglo-americkí kapitalisti si zúrivo bráni vlastný unipolárny svet proti Rusku a komunistickej Číne, a spoja sa s kýmkoľvek, ako napríklad so svetovým terorizmom alebo ukrajinským neonacizmom, len aby ho ubránili.“ Celý článek zde

„Plán Barbarossa 2 – je tam i Váš podpis?“  Jak Putin v Soči zmrazil Merkelovou

Třetím článkem hodným pozornosti je článek o setkání Merkelové s Putinem v Soči na začátku května. Merkelová měla mimo tiskovou konferenci Putinovi říct, že blafuje, protože musí vědět, že s USA nemůže soupeřit, protože ruské rakety tam prostě nedoletí. Putin se měl údajně Merkelové dlouze zadívat do očí a asi po tříminutové pauze měl z aktovky vytáhnout plán vypracovaný Pentaqonem a schválený a podepsaný všemi členskými zeměmi NATO. Plán má název Barbarossa 2 a podle tohoto plánu má být Rusko rozděleno na konkrétní sféry vlivu a podle toho má být okupováno některými státy aliance.

A. Merkelová a V. Putin v Soči, 2. května 2017

„Je to Váš podpis?“, měl se zeptat V. Putin, načež měla zčervenalá Merkelová přikývnout. A Putin měl dopovědět:

„Takže si řekněme, že do USA rakety možná nedoletí, ale k základnám NATO na území Německa zcela jistě, za to Vám ručím. Jistě, může se stát, že se sem-tam něco zadrhne a netrefí, takže místo na základny rakety dopadnou na Mnichov nebo Frankfurt. Ale to už je „vis major“, měl dopovědět Putin a tím mělo být setkání v Soči ukončeno. Ruský zdroj zde, v slovenské verzi z jiného zdroje zde.

K této zprávě si připomeňme, že má jít o plán „SSSR 2.0“, o kterém jsem na těchto stránkách už mockrát psala a o kterém Rusko ví přinejmenším od nástupu Putina. A že tento plán je hlavním důvodem, proč Putin tolik posiluje vlastenectví a jednotu ruského národa a proč k příští ochraně Ruska (Slovanů) vsadil na vertikální systém vládnutí.

Ale jednak je tady ještě jedna, a to dnešní, proto velmi aktuální zpráva, která rovněž souvisí a proto stojí za pozornost:

Vláda podpořila nasazení českých vojáků v Pobaltí

„Do Pobaltí v příštím roce vyšleme až 290 vojáků. Většina z nich bude působit v rámci německého uskupení v Litvě, do kterého kromě nás přispějí také Francouzi, Nizozemci nebo Chorvati,“ sdělil v úterý ČTK ministr obrany Martin Stropnický (ANO). Minometná četa se pak zapojí pod kanadským velením v Lotyšsku. „Jde o náš jasný příspěvek v rámci kolektivní obrany aliance, na které je založena i naše vlastní bezpečnost,“ poznamenal ministr.

Loni na summitu NATO ve Varšavě se aliance domluvila, že kvůli posílení své schopnosti odstrašení a obrany pošle čtyři mnohonárodní bojová uskupení do Estonska, Litvy, Lotyšska a Polska. Důvodem je obava východních členů NATO z ruské politiky. V každé ze zmíněných zemí by mělo být rozmístěno více než 1000 spojeneckých vojáků. Praporu v Estonsku bude velet Velká Británie, v Litvě Německo, v Lotyšsku Kanada a v Polsku USA. Do praporů pak budou přispívat jednotlivé alianční země.

Konkrétně se Česko domluvilo na působení v kanadském a německém kontingentu. Do Litvy by tak měla odjet mechanizovaná rota s asi 250 vojáky. V Litvě by měli čeští vojáci působit od 1. května 2018 do 31. ledna 2019. „Minometná četa se zároveň zapojí do působení bojového uskupení vedeného Kanadou na území Lotyšska. Půjde o maximálně 40 osob na dobu od 1. ledna 2018 do 31. ledna 2019,“ řekl ČTK mluvčí ministerstva obrany Petr Medek.

Mechanizovaná rota bude mít kromě „demonstrace připravenosti bránit suverenitu spojenecké země “ za úkol na území Litvy i cvičení, a to i společně se spojenci. „Společné výcvikové aktivy a cvičení mohou probíhat na území všech pobaltských států a Polska,“ dodal Medek.

V Litvě již čeští vojáci působili na začátku letošního roku v rámci společného cvičení zemí Visegrádu (ČR, Slovensko, Polsko, Maďarsko) a Pobaltí. V minulosti také hlídali čeští piloti vzdušný prostor pobaltských zemí. České stíhačky by se do ochrany pobaltského nebe měly znovu zapojit v roce 2019.“ – citace článku zde

Tady se mi vybavila jiná mapka, která má být o německo-sovětských invazích v letech 1939-1940, tzn. v letech těsně před napadením SSSR.

Takže Pobaltí a k tomu Polsko a Ukrajina (a Bělorusko, které otáčí směrem k EU) – vším současnost jako by potvrzovala, že plán Barbarossa 2 se má zopakovat jako přes kopírák a že snad je na spadnutí…  Budiž proto o to víc každoroční připomínka a oslava vlastenectví na Rudém náměstí, a bohužel, i oslava ruské vojenské techniky nadějí, že svět už se z tažení na Rusko poučil natolik, že Slovan prostě opravdu je vzpupný natolik, že raději zemře za svou zemi, než aby pomalu hynul tím, že svou zemi (a s ní své kořeny a tradice, základní to hodnoty duše) ztratil.

Sláva Rusku nejen s Dňom pobedy!

PS: V úvodním videu doporučuji čas cca 08:35 – ruské „URÁ“ , to totiž není jen nějaké žoldácké „Hurá“…

-Pozorovatelka- 11.05.2017

Komentáře čtenářů

122 Komentářů o "Moskva 9. května 2017 – oslava porážky plánu „Barbarossa“. A Merkelová v Soči a plán „Barbarossa 2“. VIDEA"


Pravidla pro komentáře: Na AE News nikdy necenzurujeme žádný názor, je-li vyjádřen slušně, kultivovaně a nejedná-li se o zjevný trolling vedený v osobní rovině proti autorovi článku nebo diskreditační výroky proti redakci AE News. Máte právo vyjádřit jakýkoliv kritický komentář, avšak bez vulgarit a také bez sprostých formulací, výhrůžek nebo urážek, a to ani ve vztahu k autorovi (autorům) článku, ani vůči ostatním diskutujícím.

Hrubé vulgarismy, schvalování teroristických útoků, komentáře se znaky sadismu nebo bestiality, výzvy k činům proti lidskosti, výzvy k fyzické likvidaci kohokoliv nebo výhrůžky komukoliv nebudou tolerovány, a to ani vůči třetím osobám mimo náš web, např. vulgarismy v diskusi proti osobám zmiňovaným uvnitř kritického článku apod. Příspěvky nesplňující tuto základní podmínku slušné diskuse budou mazány, stejně tak komentáře se znaky trollingu, spamu a nesouvisející diskuse pod články (offtopic příspěvky).

Komentáře jsou automaticky moderovány analytickým systémem Akismet a mohou být navíc dodatečně schvalovány administrátorem, případně dodatečně mazány, pokud Akismet nezachytil závadné příspěvky sám. V diskusi je povolena pouze rodilá čeština a slovenština, ne automatizované překlady do těchto dvou jazyků pomocí Google Translate nebo skrze jiné překladače. Vyjímečně budou tolerována poděkování v cizích jazycích, ne však komentáře nebo diskuse.


Váš vložený komentář se nemusí zobrazit ihned, je-li zadržen Akismetem. V takovém případě je diskusní příspěvek odeslán k ručnímu schválení administrátorem, což může zabrat nějaký čas. Neodesílejte příspěvek znovu, neurychlíte tím jeho schválení. Děkujeme.


Upozornit na
avatar
5000
Třídit podle:   nejnovější | nejstarší | nejvíce hlasů
ladislav
Návštěvník

Ty informace nejsou přesné,dokument plánu Barbarosa 2, ukázal Vladimír Vladimirovič Putin Merkelové před dvěma lety,na zasedání G 20 v Brisbane a ihned po tom odletěl domů,s nikým se nebavil.

PrerovskeStrojirny
Odběratel

POUŤ SMÍŘENÍ 2017 – Meeting Brno.
Vážení občané, nazapomeňte si poznamenat do deníčku. 20 Května 2017 se pořádá Pouť smíření a vyjádřením lítosti nad odsunem sudetských Němců.

comment image
comment image
comment image

Zvědavá matka
Návštěvník

Chtělo by to ještě jako protiváhu „Festival Brno – Definitivní Odluka od Nacistického Německa“, aby bylo jasno, že my, mírumilovní Slované, s těmito německými nacisty, a jejich minulými zvěrstvy, nemáme NIC společného! Ani tehdy, ani teď! Na naše předky, zabité v JEJICH válce nezapomínáme.

zvedava matka
Návštěvník

Zdravim, pani Pozorovatelko, diky za clanek :-).
Ta mapka, kde konci Nemecko a ZACINA SLOVENSKO , je desiva!
Nase Republika uz neexistuje ?
Z jakeho je to zdroje?

Chuck
Návštěvník

Jsou to vse jen kecy zkreslujici historii. Neminim se tim dlouho zabyvat. Skutecnosti je, ze SSSR bez pomoci zapadu nemel sanci nad dobre
vyzbrojenou Hitlerovo armadou zvitezit. Kde je ve clanku napriklad
zminka o konvojich spojeneckych lodi dopravujicich zbrane a munici
do Murmansku, pod tezkou palbou nemcu. Kde je zminka o D-Day, coz
vyvolalo presun Hitlerovo jednotek na zapad. Tim nechci rici, ze rusti
vojaci netrpeli. Zvlaste ti, jejichz moralka bojovat byla posilnena retezy,
kterymi byli prikovani do zakopu; bud nepritele postrilis (pokud bude cim)
anebo zahynes. Tuto informaci jsem slysel na vlastni usi a videl mnozstvi
hrobu v blizkosti Brestu Litevskeho od ruskeho pruvodce

styx
Návštěvník

D-Day, ale prosim Ta. od 1941 boli spojenci nasackovani v Taliansku a tam skysli do konca vojny.
Cely zapad potreboval iba jedno, aby co najviac krvacali Rusi a germani a ich spojenci. Aby potom zabrali lahko to co by z europy ostalo.
Vylodenie nebolo nic. Si pozri tie neschopne operacie spojenco ako Market Garden a Ardeny.
Nebit Rusov, tak kowboji a britski sedlaci nikdy vojnu nevyhraju.
Najhorsie je to, ze germanov ktori sa im na zapadnom fronte vzdali, drzali v dobrej kondicii, aj zbrane im uskladnili a po skonceni vojny ich planovali nasadit proti Rusom.
Si pozri, co planoval bachrati hajzel Churchil:
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Unthinkable

Takze zapadnym zradcom never. Vsetky vojny su len plany anglosasov na likvidaciu slovanov.
A amikov padlo menej ako cechoslovakov za vojnu.

M.C.
Návštěvník

Tak se tím nezabývejte a nastudujte si historii více do hloubky a do šířky, než se učí na ZŠ.
Celá západní pomoc, jakkoliv v absolutních číslech ohromná, představovala 5% celkového množství materiálu, který SSSR ve válce použil. Nebylo to 5% ve všech položkách, třeba u automobilů to bylo vyšší procento, jednotky, které měly útočit a rychle postupovat vpřed se přednostně vybavovaly studebackery a willysy, americkými konzervami apod.
Můžete uvést, které jednotky byly přesunuty z východu na západ v reakci na D-Day?
Připomínám, že na východní frontě paralelně probíhala operace Bagration, která znamenala strategický průlom z Běloruska do Polska, a následovala ji další průlomová operace do Maďarska a Rumunska.
Ten průvodce byl zřejmě nějaký sluníčkový odborník moderního střihu.
Přikování vojáka v zákopu si nedovedu představit, jednak není pořádně k čemu, navíc voják se v tom zákopu musí pohybovat. To už bych si dovedl představit přikování v nějaké betonové pevnůstce, ale vzhledem k tomu, že obránci Brestu byli útokem naprosto zaskočeni a do svých palebných postavení většina z nich nestihla ani doběhnout, nebyli v nich určitě přikováni. Těm, kdo tam pod palbou doběhli a kladli odpor, vůle k boji určitě nechyběla, v pevnůstkách nechyběli zbraně ani náboje, ale vzhledem k tomu, že těch vojáků tam nedoběhla ani polovina, tak neměl kdo střílet, zákopy mezi pevnůstkami byly obsazeny velmi slabě a obrana byla nesouvislá.
Velké ztráty a průlom obrany byly vyvolány tím, že po rozdělení Polska byla pevnost přímo na hranici, čili byl znehodnocen její vnější obranný perimetr a bojový poplach byl vyhlášen až po začátku německého útoku. Porážku v oblasti Brestu nezpůsobilo nedostatečné odhodlání vojáků, ale totální chaos ve velení, který měl svoje příčina a svoje nevyhnutelné důsledky.
Timošenko a Žukov okolo půlnoci před útokem místo vyhlášení bojového poplachu a krytu hranice vydali nemastnou neslanou směrnici, která na jednu stranu upozorňovala jednotky na možnost německého útoku, na druhou stranu jim svazovala ruce co do možnosti reakce.
Omezení v možnostech vedení bojové činnosti bylo odvoláno až 22. června večer.
To je téma na knihu.

Forever
Návštěvník

Tak jednoznačné, jak to píšete, to zase nebylo. Ano, máte pravdu, že SSSR Západ významně pomohl dodávkami určitého vojenského aj. materiálu. Nutno ale dodat, že si za to nechával Západ zaplatit. Ale na druhou stranu, západní pomoc SSSR bych až tak tolik nepřeceňoval. Stejně tak, jako Den D. V tu dobu (před Dnem D) už byla Rudá armáda schopna osvobodit nejen východní Evropu, ale i západní Evropu. To jsem si nevymyslel já, to uvádí jeden autor (na jméno si teď nevzpomínám) ve své knize „Největší lži v dějinách“, kde se onen autor věnuje i Dnu D. (Nepopírám, že otevření západní fronty pomohlo Rudé armádě)
Navíc, západní země zničily jen zlomek počtu německých divizí, co zničili Rusové na východní frontě. Nejvíce německých divizí se nacházelo na východní frontě. Proto i zde byla veliká jatka. Bez SSSR by ani Západ nacistickou Třetí říši sám neporazil.
Zkrátka, SSSR a Západ se potřebovaly navzájem. Bez aliance SSSR-Británie-USA by nacistická Třetí říše nebyla poražena.

A že ruští vojáci na výchoní frontě měli tvrdé vojenské podmínky od velení? Ať už si o jejich velitelech myslíme cokoliv, nelze se jim vůbec divit. V situaci, kdy kolem vás poletuje déšť kulek, všude samá krev, mrtví či zranění spolubojovníci, museli velitelé držet nervy svých vojáků na uzdě a jejich morálku místy i tvrdými způsoby (nepopírám, že někteří velitelé místy hnali některé své vojáky na zbytečná jatka). V místě, kdy je ohrožena a napadena samotná vaše vlast, je rozprchnutí a ztráta morálky vaší armády to poslední, co si můžete dovolit.

Chuck
Návštěvník

Chuck
Vetsinou s vami souhlasim, nikde jsem se ostatne nezminil, ze by spojenci sami
zdolali Hitlera. Jak Britove tak Americani zacli zbrojit az po zacatku valky. A take
je tady jedna skutecnost. Stalin vybudoval nejvetsi armadu na svete, s nejvetsim poctem tanku, letadel a vojaku. Udajne tato armada byla vetsi v techto polozkach nez vsechny ostatni armady na svete pred tim, nez Hitler zacal zbrojit. (Proc to
Stalin delal?) Ruda armada tedy byla skoro pripravena, kdyz Hitler porusil smlouvu a napadl SSSR v akci Barbarosa. Proc pisu skoro; Stalin zlikvidoval spoustu zkusenych generalu v boji o koryto, nemel dostatek vozidel na zasobovani. Na jeho
strane ovsem byla povestna kruta ruska zima. Ruda armada byla pripravena na dobyvacnou valku, nikoliv na obranou valku, narocnou na zasobovani.
Pokud jde o to, ze zapad si nechal platit za vojenskou pomoc, muzete mi rici, kolik
Ceskoslovensko zaplatilo za osvobozeni Zapadnich Cech Americe?
Pri te prilezitosti zminuji predlouhe nakladni vlaky nalozene tehdy nejlepsi uranovou rudou (Smolinec) putujici po mnoho let do SSSR. Pokud vim, rudu dobyvali nasi hornici, hodne z nich trestanci a podniky byly vedeny ruskymi odborniky. Za to jsme od rusu dostavali podradnou zeleznou rudu z Uralu, aby ty vlaky nejezdili po vylozeni uranu nazpatek prazdne. Paberkovanim te rudy trpela
krajina kolem Zdic a Berouna.

M.C.
Návštěvník

Zajímavé, můžete popsat, v čem je obranná válka na vlastním území náročnější na zásobování než útočná? Když bránící se stát má deficit všude kam se podíváte….

Amus
Návštěvník

Ano, mluvili o tom i naši vojáci, kteří bojovali na Dukle. Velitelé musí za každou cenu zabránit panice a k vyvolání paniky stačí jeden voják, který se dá na útěk.

slosi
Návštěvník

Máte tam chybku. Barbarossa nezačala v 10 hodin, ale v 3.15 ráno.

Jinak pěkně napsáno. Samotná východní fronta byla zdaleka největším konfliktem v historii lidstva. USA vstoupily do přímé války proti Německu za rozhodnutého stavu až v roce 1944, ačkoliv Stalin naléhal na otevření západní fronty dřív. Dalo by se říct, že vyloděním v Normandii začala studená válka o získaní sféry vlivu v Evropě. Hitler už byl de facto poražen, šlo jen o to, kde se DR Rudá armáda zastaví, jestli u Atlantiku, nebo východněji.

Kajmik
Návštěvník

Snad jen několik poznámek:
Neznám moc lidí, kteří by zpochybňovali úlohu SSSR v 2. světové válce. V Evropě nesli dlouho hlavní tíhu bojů a zaplatili obřími ztrátami na životech. Jekich role na porážce Německa byla největší. Z tohoto důvodu je třeba smeknout a uctít oběti. I u nás proběhlo několik krvavých bitev od Karpatsko-Dukelské operace až po Bratislavsko-Brněnskou. Boje US army v Západních Čechách a osvobození Prahy byly už jen menší operace.
Každoročně se tyto akce připomínají, u nás třeba v Olomouci nebo v Ořechově.
Vznik války je už méně jasný a každá strana ho interpretuje jinak. Faktem je, že hlavním viníkem je Německo a role západních spojenců ( kteří byli pasivní a přenechali Německu Porůří, Rakousko i Československo) nebo SSSR (pomáhalo se zbrojním programem Německa a tréninkem vojáků) se vysvětluje různě. Tady je třeba přihlížet k historickým souvislostem a jde o tom popsat spoustu papíru.
Faktem také je, že SSSR dostával obří dodávky pomoci (pomohly překlenout kritickou situaci), kdy už v bojích o Moskvu byly nasazeny první západní tanky, letadla a nákladní auta. Faktem také je, že si je spojenci nechali pořádně zaplatit.
Koncentrační tábory bylo svinstvo, židů a najatých vojáků tam pomřely za hrozných podmínek miliony. Je otázka co s tím šlo dělat. Bombardování železnic už probíhalo a dlouhodobě dopravu nikdy nezastavilo a největší vyhlazovací tábory byly na východě, kde byly vzdušné operace spojenců komplikované. Ani spojenci a ani SSSR to asi nepovažovali za prioritu, bohužel.
Co se týká otevření 2. fronty, tak i když USA mělo prioritu v Pacifiku, už v roce 1942 došlo k vylodění v Africe a v roce 43 v Evropě (Sicilie a Itálie), jak prosazoval Churchill. Bohužel v Italii se postup zastavil v horách na Gustavově linii. Spojenci ještě neměli dostatek sil na vylodění ve Francii a tak aby ulehčili SSSR a vyřadili Itálii z války, začali tam.
Ukončení války v Evropě bylo na několikrát. První dokument v Remeši 7.5. podepsal za sovětskou stranu generál Susloparov, protože se mu dlouho neozvala Moskva s povolením (němci měli ukončit boje do konce 8.5.). Když došlo zamítavé stanovisko, bylo už podepsáno. Na nátlak Stalina byl podepsán druhý dokument v Berlíně, ale až po půlnoci 9.5. No a na dva rozdílné časové termíny bylo zaděláno. A to nemluvím o časovém posunu mezi Moskvou a Evropou, kde došlo k dalšímu posunu přes půlnoc z 8. na 9. Jinak boje některých skupin, které se chtěly probít na západ pokračovaly dál. U nás byla poslední bitva vybojována u Slivice 12.5.1945, kde bylo víc než 1000 padlých.

kari
Návštěvník

Davno je vsem zname, ze Angela Merkelova je uplne blba 😀. Kde bere jistotu, ze zadna ruska raketa nedoleti do USA? Ja si tedy myslim, ze alespon nejake ruske rakety zasahnou americke citlive cile velmi presne. Napriklad Yellonstone 😆. Jinak si to samozrejme nepreji, aby k tomu doslo ☺.

kari
Návštěvník

tenhle clanek je hezky. Ministr Stropnicky posila ceske vojaky do pobalti. Jak charakterni. Neni ten Stropnicky nahodou Babisovo podrztaska? 😀

alek
Návštěvník

Chodorkovský už vystrkuje rohy
https://www.youtube.com/watch?v=2g4p5NfEtrs

alek
Návštěvník

Nový Pjakin (zatím v ruštině)
https://fct-altai.ru/qa/video

adam
Návštěvník

Na doplnění.
V roce 1610 byla Moskva dobyta s posvěcením Vatikánu Polsko-litevskou (katolickou) šlechtou.
V roce 1612 byli s Moskvy vyhnáni.
V roce 2005 byl v Rusku uzákoněn státní svátek na počest osvobození od polské (ve skutečnosti Polsko-litevsko-vatikánské) okupace jako „Den národní jednoty“ – День народного единства.

https://en.wikipedia.org/wiki/Unity_Day_(Russia)

frufru58
Odběratel

Velmi pěkné shrnutí zásluh Ruska jak na vítězství nad hitlerovským Německem, tak na plnění role poslední bašty odolávající USA, VB a „novému“ Německu.

Chuck
Návštěvník

Kolik je ti let priteli?

wpDiscuz